Hallo, ik zou graag het volgenden willen doen..

Ik draai een webserver met bepaalde directory's afgeschermd met httaccess, nu heb ik met het volgende script al op het scherm kunnen toveren het ipadres van de gebruiker

<?php
if(getenv($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'])){
$ipadres=getenv($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']);
}elseif(getenv($_SERVER['HTTP_CLIENT_IP'])){
$ipadres=getenv($_SERVER['HTTP_CLIENT_IP']);
}else{
$ipadres=$_SERVER['REMOTE_ADDR'];
}

echo ':'.$ipadres;
?>

Nu zou ik graag ipv het ipadres de gebruikernaam willen laten zien op het scherm, dit staat wat netter dan hallo 83.116.234.44 :)

Welke waarde moet ik wijzigen in mijn script of is er een ander script voor.

Bedankt alvast
Je bedoelt de naam waarmee hij onder Windows is ingelogd? Kun je in PHP niet achter komen. Ik geef je meer kans met een stukje JavaScript.
Wat je wel zou kunnen doen is:

<?
echo 'Hallo ' . gethostbyaddr($ipadres);
?>

Dit geeft de DNS-naam van de PC. Is misschien ook niet mooi, want dat kan iets zijn als adsl23.141.23.ams.dunky-provider.net, maar het is wel iets leesbaarder ;-)
@ Barry

als je een loginsysteem hebt draaien dan kan je de gebruikersnaam in een sessie zetten en daarna uitlezen op andere pagina's dmv:

<?
echo $_SESSION['var'];
?>

succes
Erik schreef op 20.01.2006 10:56
@ Barry

als je een loginsysteem hebt draaien dan kan je de gebruikersnaam in een sessie zetten en daarna uitlezen op andere pagina's dmv:

<?
echo $_SESSION['var'];
?>

Ik ben totaal nieuw in php, het stukje code wat ik gebruik heb ik gevonden op het internet.

Kan je me iets meer helpen aub.

succes
.htaccess word er geen gebruikersnaam opgeslagen. Dan zou je zelf een inlog moeten maken met bijv. sessies.

Reageren