Als IE 7 uitkomt, gaan jullie dan direct IE 7 downloaden of blijven jullie nog een maand bij IE 6 voor de late upgraders en je site compatible te houden met IE 6?
Stom inderdaad dat je ze niet naast elkaar kan draaien. Als ik nog een windows machine had, had ik direct IE7 gedownload, ook vooral om te zien wat erl allemaal wel gefixed is, en waar ik aandacht aan moet besteden om hem ook nog mooi te krijgen voor de IE7 gebruikers. Maar eigenlijk zou je IE6 nog moeten blijven ondersteunen.
Ja, nu zeg je wat. Kan microsoft geen 'Standalone' versie van IE 6 maken, zodat programmeurs en designers websites ook nog IE 6 compatible websites kuinnen maken.
Ik start een virtual machine (vmware player = gratis) met daarop een schone winXP, installeer IE7 en bewaar die. Mocht ik dan wat willen testen start ik die op (minder dan 5 seconden).
Als je als FF gebruiker toch IE7 installeerd ben je de rest van je leven dus weer een paar extra MB ram kwijt, ookal gebruik je het niet.
?
Onbekende gebruiker
20-01-2006 18:39
Stom inderdaad dat je ze niet naast elkaar kan draaien
Dat is niet wat ik bedoelde, maar nu je het zegt ... :-)
Kan microsoft geen 'Standalone' versie van IE 6 maken?
Hun niet. IE is daarvoor veel te geintergeerd in Windows. :-)
Bizar. Ik zie echt bijzonder weinig verbetering qua rendercapaciteit van deze browser. Sterker nog: hij doet het op sommige punten slechter dan IE6! Mijn eigen site en een site van een vriend van me worden nog steeds compleet vernaggeld.
Ook recente sites voor klanten, keurig volgens de W3C aanbevelingen gemaakt, volledig CSS-based layout, goed werkend in Opera, FF, Safari en zelfs IE6 worden door deze build verziekt.
Ik vraag me echt af wat ze gedaan hebben de afgelopen maanden. Qua webstandards nog steeds een DIKKE onvoldoende. En ik houd mijn hart vast.
Ik dacht dat het eindelijk eens wat makkelijker zou worden voor ons webdevelopers. Dus niet. :-(