Ik heb een login-systeem gevonden op de volgende site:

http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=10&page=1

Ik snap alleen niet hoe ik het allemaal inelkaar moet zetten. Maar opzich lijkt het mij een best handig scriptje... Wie zou mij willen uitleggen hoe ik dit inelkaar moet zetten? (als je dat doet ben je echt een waaghals... Ik snap namelijk niet veel van php!)
Die oplossing is een beetje onveilig... Beetje erg, ik zal je als beginnende gebruiker maar eventjes de details besparen.

Als je even tot vanavond geduld heb zal ik na het eten even wat maken voor je.
Ik heb eventjes wat gemaakt, klik hier.

Wat het doet is een simpel formuliertje. Na het versturen van dat formuliertje controleerd hij de opgegeven waardes, en kijkt in de tabel gebruikers of daar een gebruiker is met dezelfde naam, en hetzelfde wachtwoord (let op, md5!).

Als er een gebruiker gevonden is maakt hij een sessie aan: $_SESSION['gebruikersID'], met daarin (juist ja) het gebruikersID zodat je dat later kan gebruiken (om bijv. extra informatie uit de database te halen zoals emailadressen enzo :)).

Een pagina beveiligen is simpel:

<?php
if(!isset($_SESSION['gebruikersID']))
{
echo 'U bent niet ingelogd!';
exit;
}
?>

En daaronder de rest van de pagina.

Uitloggen is niet zo heel erg moeilijk, je kan bijv. een uitloggen.php maken met daarin:

<?php unset($_SESSION['gebruikersID']); ?>

Of in mijn voorbeeld een:

<?php
if(isset($_GET['uitloggen']))
{
unset($_SESSION['gebruikersID']);
}
?>

Als je dan naar voorbeeld.php?uitloggen=ja gaat zal je worden uitgelogd.

Mocht het allemaal iets te hoog liggen voor je, schroom dan niet om dingen te vragen. Anders maak ik even een 'kant en klaar' systeempje, ik heb nog wel ergens een nieuwssysteem liggen met een inlog gedeelte en gebruikers toevoegen/verwijderen/wijzigen (plaatje).
zal wel een foutje zijn.. met een echo gewerkt en dan toch de hele php code in de url gezet. :P
Als je nog een loginsysteem wil bekijken zoek dan die van mij op. Het geeft een aardige bescherming(Deze wordt over ongeveer 1 week verbeterd en uitgebreide). De naam is Login System V1.0.
Ik hoop dat jullie het allemaal goed vinden

Groeten,

Christian Bolster
<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>

daar is toch niks mis mee? Als ik hem open zie ik gewoon de /voorbeeld14.php als 'submit' zegmaar...

Gare shit.

Reageren