Hallo mensen van PhpHulp.
Ik heb het inlogsysteem van Jorik hier op phphulp gedownload( grote inlogsysteem v2.0).
Het werkt allemaal prima en goed ;)
Maar het wil me niet lukken om het goed in de index te zetten. Ik zit met het volgende probleem:

Als ik inlog dan kan ik in het config.php kiezen waar ik naar redirect word. Ik heb ervoor gekozen dat ik door wordt verwezen naar index.php.
het inloggen gebeurt ook op index.php. Het probleem wordt dan: de pagina refresht omdat ik al ingelogd ben. Nou wil ik het zow hebben:

dat als je inlogt, je op diezelfde pagina blijft( dus index.php) EN ipv de login balkje useropties ziet.

samengevat: http://i20.photobucket.com/albums/b237/Grean/login.jpg

Dus als je kan helpen graag...als je de code geeft graag bij zetten waar ik het moet zetten in mn index.php ( ben n00b)
Dus een soort van

if(ingelogd)
{
// website
}else{
// inlogformulier
}

ik heb het loginsysteem van Jorik wel eens bekeken en het is opzich niet eens zo heel veel werk dat aan te passen, maar waarom zou je dat willen?
iets meer zoiets, alleen hij werkt niet echt en ik weet niet waar hij moet komen.

if(!isset($_SESSION['user_id'])) {
echo "";
}else{
echo "welkom gebruiker";
<a href="uitloggen.php"> Uitloggen</a><br>&nbsp;
<a href="useropties.php"> Opties</a>

}
?>
Erik schreef op 24.01.2006 14:29
ik heb het loginsysteem van Jorik wel eens bekeken en het is opzich niet eens zo heel veel werk dat aan te passen, maar waarom zou je dat willen?

anders moet het zow:

als een gebruiker is ingelogd, moet ie dus naar een beveiligde pagina bijv. index2.php

ik wil dat ie inlogt op index.php en de beveiligde pagina zichtbaar wordt als ie ingelogd wordt. als ie niet is ingelogt dan moet ie gewoon het inlog scherm zien!
Arjan Kapteijn schreef op 24.01.2006 14:19
Dus een soort van

if(ingelogd)
{
// website
}else{
// inlogformulier
}

jah maar op de index.php pagina logt de gebruiker in. dan komt ie weer op index.php maar dan de beveiligde gedeelte! mijn vraag was dus hoe ik zn gedeelte kon beveiligen! en als ze niet ingelogd waren op index.php dat ze dan gewoon login venster zien.
dus: wel ingelogd? krijg je beveiligde gedeelte te zien ipv inlogscherm

niet ingelogd? inlogscherm te zien!
nog andere opties??

Reageren