Hoi, ik ben bezig met een php/sql script te maken om wikkelgegevens op te slaan in een database, dit gedeelte lukt ook nog (zelf gemaakt), maar nu zit ik met een vraag, als ik alle gegevens via een $row verkrijg
---------------------------------------------------------
<?php
mysql_connect("localhost","****","****");
mysql_select_db("eltec");
$result = mysql_query("SELECT id, datum, referentieid, toerental, wikkelaar, klant, kw FROM wikkelschemas ORDER BY id");

while ($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_BOTH)) {
printf ("<tr align=\"left\"><td><br>%s</td><td><br>%s</td><td><br>%s</td><td><br>%s</td><td><br>%s</td><td><br>%s</td><td><br>%s</td></tr>", $row[0], $row["datum"],$row["klant"],$row["referentieid"],$row["kw"],$row["toerental"],$row["wikkelaar"]);
}

mysql_free_result($result);
?>
--------------------------------------------------------
zou het dan mogelijk zijn zoals bij PhpMyAdmin mijn resultaat( via de kolom titel) te kunnen sorteren (order by ......).
Dus eigenlijk kan ik een link maken die een query uitvoert, alsja hoe.
Hartelijk dank aan diegene die mij hierover uitleg wil verschaffen
nou ja, linkjes maken naar: www.blaat.nl/script?sort=id of sort=titel (of wat voor kolom dan ook en dan zo:

<?
$result = mysql_query("SELECT id, datum, referentieid, toerental, wikkelaar, klant, kw FROM wikkelschemas ORDER BY " . $_GET['sort'] . "");
?>
Bedankt, zoals ik het wou.
Maar één ding begrijp ik niet waarom ik achter bijvoorbeeld

www.blaat.nl/script?sort=id

om op of aflopend te sorteren '&&desc of &&asc'

2 ampersanden moet plaatsen vooraleer het werkt.
dat klopt ook niet.. je moet ook var naam aangeven:

www.blaat.nl/script?sort=id&order=ask

<?
$result = mysql_query("SELECT id, datum, referentieid, toerental, wikkelaar, klant, kw FROM wikkelschemas ORDER BY " . $_GET['sort'] . " " . $_GET['order'] . "");
?>
Bedankt, werkt perfect.
1000 x danku

Reageren