het update statement voor sql query's ben ik even mee bezig..
nou weet ik hoe je het moet updaten ... maar als je meerdere velden wilt updaten hoe moet dit dan ?
ik heb nu dit ..
$query = "Update members set Email = '$adres' WHERE Gebruikersnaam = '$test_gebruikersnaam'";
maar nu moet er eigenlijk nog een x aantal velden bij... hoe zet ik dat in deze query ??
Dat Doe je zo:
$query = "UPDATE members SET Email = '$adres',
Veld2='$waarde2',
Veld3='$waarde3'
WHERE Gebruikersnaam = '$test_gebruikersnaam'";
Velden worden gescheiden door een , Let wel op dat na het laatste updateveld geen , moet komen.
Op het moment dat je al een connectie hebt aangemaakt, is dit voldoende:
<?php
mysql_query("
UPDATE merk SET
merk = '".$merk."',
website = '".$website."'
WHERE id = '".$id."';");
?>
Let er wel op dat je onderandere met is_numeric checked of $id wel een correct nummer is. En ga tevens na of magic_quotes_gpc wel op on staat, anders moet je bijvoorbeeld addslashes toepassen.
?
Onbekende gebruiker
26-01-2006 11:38
wat is er fout aan deze zin?
mysql_query ("UPDATE members SET email='$_POST['emailadres']',adres='$_POST['adres']',pc='$_POST['pc']',plaats='$_POST['plaats']',tel='$_POST['tel']',wachtwoord='$wachtwoord' where gebruikersnaam='$user'") or die (mysql_error());
mysql_query ("UPDATE members SET email='".$_POST['emailadres']."',adres='".$_POST['adres']."',pc='".$_POST['pc']."',plaats='".$_POST['plaats']."',tel='".$_POST['tel']."',wachtwoord='".$wachtwoord."' where gebruikersnaam='".$user."'") or die (mysql_error());