Ik ben op zoek naar een script voor het maken van een bedrijvengids. Het zou mooi zijn als ik het vanuit het script bedrijven kan toevoegen. Vanuit mijn webpagina zou ik het liefst met twee dropdownboxen de bedrijven willen kunnen oproepen.
Weet iemand of zo'n script bestaat en of het ergens is te downloaden?
Het is eigenlijk best makkelijk te maken. Als je weet hoe je een gastenboek en/of nieuwsysteem in elkaar zet is zoiets in 10 minuten in elkaar te zetten.
?
Onbekende gebruiker
26-01-2006 14:16
Oei mijn kennis gaat eigenlijk niet veel verder dan het installeren van standaard scriptjes. Misschien een echte beginnersvraag (neem me niet kwalijk) maar hoe zou ik het database-gedeelte kunnen maken zonder dat ik kennis heb van MySQL?
Koop eens een boek (of het haal het uit de bieb), bijvoorbeeld PHP voor het world wide web van Larry Ullman. Hiermee leer je de basis van PHP en kun je de eerste databasescriptjes maken.
De gebruikte SQL is niet helemaal lekker, maar dat leer je wel weer af. Het werkt in elk geval.
Makkelijk.. simpel.. ik zou phpmyadmin niet in dat rijtje durven te plaatsen. Voor mij is het een handige tool, maar ik kan ook prima DML, DDL en DCLén zonder grafische interface.
Als je niet weet hoe sql in elkaar zit, en de termen die worden gebruikt... dan is zelfs iets als phpmyadmin aardig ingewikkeld.
?
Onbekende gebruiker
26-01-2006 14:42
Is een uitstekende tip. Ik ga er eens achteraan!
?
Onbekende gebruiker
26-01-2006 14:44
Precies, ik zag termen staan in de phpmyadmin waar ik echt niets mee kon. Ik was ook bang dat als ik iets zou aanpassen de boel niet meer zou werken. Maar misschien is zo'n boek voor mij niet verkeerd.