Je zal van veel mensen horen dat je het beste met divjes kan werken.
je moet zoiezo doen wat jij het fijnste vind.
de beste manier is namelijk niet altijd de makkelijkste manier.
zelf weet niet echt de verschillen tussen divjes en tabellen, volgens mij wordt een groot script met tabellen 15kb en met divjes 13kb.
het script zelf zal dus ongetwijfeld wat sneller lopen.
mvg,
Erik
?
Onbekende gebruiker
27-01-2006 12:50
Ik denk dat het voor dit doeleinde slimmer is om naar een css/html/javascript forum te gaan, deze site is puur voor PHP(hypertext pre-proccesor)
CSS is overzichterlijker, makkelijkere aan te passen, sneller, onafhankelijker. Ander voorbeeld is dat ik verschillende cssjes kan maken voor verschillende doeleinden...
Ga bijv. naar henzenrunners.nl, klik in het menu een leuke pagina aan. Je krijgt de informatie op je beeldscherm dankzij een cssjes. Als je nu op 'printpreview' druk van je browser dan krijg je een hele andere css... en als je 'achtergrondjes' meeprint word het nog mooier.
Het grootste nadeel van tabbellen is dat ze erg moeilik zijn aan te passen. Zeker wanneer je geneste tabellen gebruikt.
Met css kun je met minder html hetzelfde resultaat bereiken als met tabellen. Wanneer er minder html gebruikt wordt, is de verhouding tekst/code beter. Hierdoor wordt je beter gevonden door zoekmachines.
mijn persoonlijke voorkeur gaat nog altijd uit naar tabellen, maar dan wel 1 tabel die goed is ingedeeld, en niet table in table in table in table in table in table in table in table in table and u get the point
Ik denk dat het voor dit doeleinde slimmer is om naar een css/html/javascript forum te gaan, deze site is puur voor PHP(hypertext pre-proccesor)
Ben ik het niet mee eens, phphulp.nl is wel gericht op PHPhulp, maar je kan hier ook zat HTML/CSS hulp krijgen.
Mijn mening
CSS is overzichtelijker dan tabellen. Je schijnt beter te worden gevonden door zoekmachines. Maar ik vind het vooral prettiger werken omdat je alles weer met een paar getallen kan veranderen.
De overstap is even wennen, maar als het eenmaal lukt krijg je een stuk betere layouts dan met tabellen.
Tabellen worden door de HTML-standaard afgeraden voor opmaakdoeleinden. Een van de grote nadelen is dat niet-grafische browsers (en dan met name browsers voor visueel gehandicapten) er niet goed mee overweg kunnen.
Bovendien kan een browser de opmaak van een tabel pas maken wanneer hij alle data heeft (omdat hij anders niet weet hoe hoog/breed een cel moet worden). Met CSS heb je dat probleem niet, zodat je scherm sneller lijkt te worden opgebouwd.