hallo iedereen ,
Ik ben bezig met een site je en de manier waarop ik nu werk is niet wat ze noemen praktisch .Daarom zou ik er graag iets aan doen .
Hoe ik he nu doe ?
het gaat als volgt :
Ik typ de tekst in photoshop sla dan de afbeelding op voeg hem toe in mijn tabel in dreamweaver en zet het op de server .
Dit is dus duidelijk niet zoals het hoort .
http://baarsvrienden.piranho.com/index.htm een voorbeeld ervan .
zou iemand me kunnen uitleggen hoe ik de layout kan behouden en er gewoon de tekst op kan includen of iets dergelijks ?
Meer hoeft het echt niet te zijn .

als iemand me kan/wil helpen 1000 mala dank er voor .

Met vriendelijke groeten
gert goelen
Je maakt nu plaatjes terwijl je de tekst ook gewoon in de HTML zou kunnen typen. Met CSS kun je kleuren en fonts en zo doen. Voor de achtergronden moet je natuurlijk wel plaatjes gebruiken.
ja dat weet ik .
HTML heb ik al geprobeerd en dat bracht ook wat problemen met zich mee .
Daarmee dat ik eht in PHP wil proberen omdat ik stilaan naar PHP wil overstappen .
Dit is het project waar ik aan werk .
Het is al 10 talle keren veranderd geweest .
kan er niemand me helpen ?
Ik gewoon een manier om
op een layout text te include

De linken die jij op je site hebt staan kun je ook uit een Database halen ( zie scripts --> menu2)

Als je dit doet en je kun je een standaard knopje gebruiken. Deze kun je dan net zo vaak laten printen als dat er linken in de database staan.

Als deze er dan zijn kun je met PHP een gedeelte van de linknaam op de zojuist gegenereerde knopjes zetten.

Al het bovenstaande vereist minimaal een redelijke kennis van PHP maar als je dat eenmaal hebt wordt het leven wel een stuk makkelijker.

Mijns inziens kun je beter tijd in PHP/Mysql investeren dan elke keer een hele html pagina opnieuw bouwen.

Begin er eens mee, als je bent begonnen en je hebt nog vragen kun je hier altijd terecht
Voordat je aan php begint, leer eerst goed html en css. PHP spuugt html uit, wanneer je geen idee hebt hoe de html er uit moet zien, wordt dat lastig. CSS gebruik je voor de opmaak, ook dat heb je gewoon nodig voor een fraaie website.

Leer dus eerst statische website te maken en pas daarna dynamische websites.

Zie W3 Schools voor meer info over html en css.

Reageren