Hallo allemaal,

Via Yahoo is het mogelijk om gratis quotes (koersen) uit te lezen en te weergeven op je website. Dat doe ik met het volgende:

<?php

// get stock feed
$fp = fopen ("http://finance.yahoo.com/d/quotes.csv?s=".$array['symbol']."&f=sl1d1t1c1ohgv&e=.csv", $array['symbol']);

// set array
$data = fgetcsv ($fp, 1000, ',');

// en dit alles 23 keer, want de AEX heeft 23 fondsen. -> Daarna de $data verwerken in een tabel

?>

In de AEX zijn 23 fondsen aanwezig. Het duurd bijna 15 seconden voordat de pagina geladen is omdat het 23 files zijn die geöpend moeten worden en uitgelezen.

Mijn vraag: is er een snellere manier??? Bijvoorbeeld met andere functies, of op een andere manier..

Wie wil mij hier ff uit helpen?
Je zou bijvoorbeeld om de 5 minuten kunnen ophalen in plaats van elke vraag. Je kan dan tijdelijk opslaan in een bestand of database. Zijn de gegevens meer dan 5 minuten oud dan opnieuw laden.

Sneller kan denk ik niet
Op een ander forum vertelden ze me net dat het wel sneller kan met andere functies.. Alleen heeft de persoon verder geen tijd om te helpen :S
Ik kreeg onder andere de volgende reacties:

=================
Ik zou gewoon doen $s = file_get_contents('http;.......');

Dan het resultaat uit elkaar trekken met explode of met regex'en.
=================

=================
Misschien alle symbols, gescheiden door comma's, in je URL zetten? Test het eens via je browser.

Ja, dat werkt. Wel even urlencode erovereen halen: ....urlencode(implode(',',$array)).....
=================

Maar verder dan deze vage taal kwamen ze niet en ze willen niet verder helpen. Vandaar dat ik hier op het forum heb aangemeld. Misschien dat hier iemand verder kan helpen
Iemand ervaring met 'file_get_contents'?
echt niemand die me kan helpen???
file_get_contents werkt goed. maar kijk even op php.net die helpen je al goed genoeg
Cache het kreng anders dagelijks of per uur ofzo
Die koersen veranderen om de 5 seconden
Cronjob aanmaken, deze iedere minuut de gegevens laten laden en in een DB zetten.

Gegevens uit de DB inladen in je pagina.

Dan heb je de gegevens snel geladen, maar wel met een vertraging van 1 minuut.

Jelmer

Reageren