ik weet niete waar ik moet beginnen, dus als iemand mij op weg kan helpen wil ik hem voor de rest zelf gaan maken, dus dan mag jij die vraag zelf aanvullen ;)
heb je al gezocht geprobeerd zoja wat, zo nee doe es etcetc
heb je al een overzicht gemaakt van wat moet kunnen en hoe je structuur in elkaar zit, nagedacht of er databases aan te pas komen zoja hoeveel en wat moet erin etcetc
Ik heb iets gemaakt wat een beetje lijkt op wat je vraagt: klik hier lijkt dat een beetje op wat je bedoelt. Je kan je daar ook registreren, en dus uitproberen.
Zo moeilijk is het niet, ikzelf heb een systeem waar mijn vrienden op kunnen inloggen (inloggegevens trek ik uit een phpbb databasetabel), vervolgens kunnen ze 6 fotos selecteren, die worden geupload, geresized (2x, 500px en 150px thumb) en opgeslagen op mijn server. Vervolgens staat er een textarea voor hun neus met ubb-code die ze kunnen kopieren naar het forum.
In de database staat precies wie waneer welke foto heeft geupload. Fotos zelf staan gewoon in een map, wat sneller is dan direct in de database.
Half uurtje werk, want meer dan een inlogscript, en een uploadscript is het niet. Vervolgens heb ik wat overzichtjes gemaakt waar ze hun eigen fotos kunnen zien en verwijderen, of alle fotos kunnen bekijken.