Hoe kun je met js de input van een ander form naar boven halen. Ik heb nl een zelfgeschreven editor en ik wil dat de tekst van een bovenstaande textarea, die met submit het script uittest, ook in een tweede form die het oplsaan van een file verzorgd. Het opslaan werkt wel als iemand al een keer het script heeft laten uittesten want dan zit de code al in een PHP $var. Kan iemand mij helpen?
is geen koffie hoek topic maar ik krijg hem niet meer verhuist
Kan jij mij helpen door je relevante code te posten :-P
nee dat kan ik denk ik beter niet doen omdat deze ietwat chaotisch is en bovenal omdat deze ong 140 regels bedraagd
<?php
if(empty($_GET["file"])){
$tekst=stripslashes($_POST["tekst"]);
?>
<title>PHP Editor</title>
<fieldset><legend>Bron</legend>
<form method="post" action=<?php echo($_SERVER['PHP_SELF']); ?>>
<br><textarea name="tekst" rows=23 cols=110><?php echo($tekst); ?></textarea><br>
<input type="submit" value="Test it out ya!"></form><br>
<form action=editor.php?file=true method=post><input type=file name=bestand><input type=submit value=Openen></form>
<form method="post" action="file_write.php">
Bestand opslaan als:<input type="text" name="name" value=".php">
<?php
$tekst_for_saving=addslashes($tekst);
$tekst_for_saving = htmlentities($tekst_for_saving);
echo("<input type=hidden name=tekst value=\"".$tekst_for_saving."\">");
?>
<input type="submit" value="Opslaan"></form>
<p><hr>
<?php
}else{
?>

maar dit is het relevante deel
Hé er is een knopje hoor ;-)

Maar ik zie geen javascript???
nee, klopt maar ik hoopte dat jullie daar een idee voor hadden. Zoals het nu staat klopt het btw van geen kant maarja. Het hoeft wat mij betrefd ook geen js te zijn als het maar werkt. :P
Als iemand bijv een andere truck weet om in 1 form twee submits naar verschillende doelen te sturen ben ik al meer dan blij
Waarom niet een gewone submit knop met een onclick waarin je aangeeft dat het andere form meteen ook wordt verzonden?

<input type="submit" name="naam" value="zend" onclick="submit.formuliernaam"> zoiets bedoel ik.
omdat ik niet wil dat het opgeslagen wordt als iemand iets uit wil testen en het opslaan van een bestand in een ander bestand gebeurd, dus met een andere <form action="">
iemand?
ik snap niet echt wat je bedoeld :P

Reageren