Hoi iedereen,

Onlangs ben ik bezig met een nieuwssysteem, alles lukt me tot nu toe erg goed. Behalve 1 ding:
Ik heb deze code gebruikt:

$file = "news.php";
$fopen = fopen($file, "a");
fwrite($fopen, $news);
fclose($fopen);

Maar als ik een bericht verwerk, dan komt het bericht op news.php onderaan te staan.
Is er de mogelijkheid om dit bovenaan te kunnen floppen

En ik dacht misschien ook aan een 5 laatste berichten pagina ofzo, iemand een idee hoe ik dat voor me kaar zou kunnen krijgen.
Ps: Ik heb nog niet veel verstand van PHP, dit kan ik al:
Variables, includen, echoën, if/else, cookies, dataverwerking
Ps2: Kent iemand nog een duidelijke tutorial over lussen, ik heb er verschillende geprobeert maar geenéén bracht me in mijn hoofd wat het is en hoe het werkt.
Sorry voor de dubbelpost maar kan iemand me helpen (Het stond al op de 2de pagina en dat valt dan dus niet op :-P)
wat ik denk dat je moet doen waneer je een bericht opslaan eerst alles uitlezen dan vervolgens alles er terug alles achterplakken.
waarom werk je niet met een database?
Bedoel je MySQL? Daar heb ik helemaal geen verstand van en het is natuurlijk handig als je een nieuwssysteem maakt alleen uit PHP voor mensen die geen MySQL hebben.

Hoe kun je er dat verder bij uitlezen :-S
Met een include of hoe? :-S
file_get_contents("filename.ext") is het handigst in veel gevallen
Yes, gelukt! Ik weet wel niet wat ik nu precies allemaal gedaan heb om het naar boven te krijgen, ik heb ipv die a een w gezet (Dan las ie toch alleen het bestand)
En dan heb ik bij de news variable op het einde
file_get_contents("news.php");

En zo werkt ie :)

En wat betreft die 5 laatste berichten, laat dat maar gewoon.
Ik kan weer een tijdje verder, als ik nog iets nodig heb voor mijn nieuwssysteem dan zeg ik het wel :)
Thnx allemaal :)

Reageren