Op het instituut waar ik werk hebben we net een netwerkmigratie achter de rug van NT4 naar 2003 server. Eén van de werknemers gebruikte een Apple Notebook met OSX. Op NT4 draaiden we Terminal Server en op 2003 nu ook.

Vroeger kon die laptop zonder problemen het netwerk op, maar met 2003 lukt het me nog niet. Op OSX krijg ik wel het 2003 domein in beeld, maar aanmelden lukt niet.

Iemand hier ervaring mee?
Ik weet niet van welk protocol de Apple gebruik maakt als die wilt verbinedn. Maar wat bij Windows 2003 nog wel eens wilt uitmaken zijn verschillen in Aanmeldingsnaam, pre-Windows 2000 Aanmeldingsnaam en het eventuele Exchange-alias.

En anders even naar de GPO's kijken waar de gebruiker inzit of die mogen inloggen.

Elwin
Kalle schreef op 06.02.2006 13:50
Kijk hier (http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=25038) eens, hier staat allemaal informatie hoe je moet connecten met een win server als een apple hebt.

Hee, da's een handige link Kalle. Ziet er goed uit en ga ik morgen meteen ff proberen.
@Elwin: Volgens mij ondersteund Apple netwerken via Appletalk en Samba (bekende in de Linux-scene)
@ Jelmer: ik heb gelezen dat je ook in Windows 2003 Appletalk aan kunt zetten, alleen weet ik nog niet _hoe_.
Ik heb zo geen idee hoe een 2k3 server werkt, in XP is het meestal onder 'verbindingen' de lanverbinding selecteren, en daar bij eigenschappen->protocollen 'appleTalk' toevoegen.
In SBS 2003 (Windows Small Business Server 2003) kan je Appletalk inderdaad via de eigenschappen van de netwerkverbinding aanzetten.

Elwin

Reageren