Hey ik ben op zoek naar een scriptje om leden een berichtje naar elkaar laten te sturen, dus elke member heeft zen eigen inbox, ik maak gebruik van loginsysv2 gedownload op deze site. Ben nog maar een kleine maand bezig met PHP en SQL. Dus liefst iets dat ik in de bestaande tabel kan invoegen. Kan iemand mij helpen. Heb al scripts om berichten mee te verzenden proberen om te bouwen maar is niet tot een goed succes gekomen.

Groetjes
(mail me als je een overzicht van de database nodig hebt)

klinkt niet zo makkelijk maar ik hou van uitdagingen.

Men leden zullen nog eventjes moeten wachten om PM's te kunnen versturen.
Zo heel ingewikkeld is het niet, eigenlijk is het niet meer dan een gastenboek met een extra veld 'aan' zodat berichtjes niet aan iedereen 'verstuurd' worden.

En wellicht een mail() functie om mensen een emailtje te sturen als ze een nieuw bericht hebben ontvangen.
@ Arjan

Ik werk nu niet met de User_id's van leden maar gewoon usernames.
zou het beter zijn om het te vervangen door de User_id?

de mail functie is ook erg handig, die ga ik er ook inbouwen :)
een id is uniek, veel makkelijker te controlleren (if_numeric) en ook sneller/gemakkelijker bij het leggen van relaties (in php, of in sql met joins).

Persoonlijk zou ik altijd een id gebruiken.
Ik ws er mee begonnen, ik dacht: over een week heb ik dit nog niet klaar..

Diezelfde avond was ik klaar :D

Het is eigenlijk heel simpel, een samenvatting:

een table,
een pagina met alle berichten,
een verzend pagina.

En dat is alles.
Arjan Kapteijn schreef op 07.02.2006 16:03
een id is uniek, veel makkelijker te controlleren (if_numeric) en ook sneller/gemakkelijker bij het leggen van relaties (in php, of in sql met joins).

Persoonlijk zou ik altijd een id gebruiken.

Hier ook waarom:

Wat doe je als er nickchange is dan is het niet meermogelijk om de nick aantapssen
Wat doe je als iemand zich aanmeld met dezelfde naam, dan kan ik zijn posts wijzigen ;).

Reageren