Beste mensen,

Kan iemand mij helpen aan een simpel PHP login script? De bedoeling is dat het wachtwoord in een txt filetje staat en dan de input dus daar mee vergeleken wordt. Als dat gelijk is dan de persoon dan doogelinkt wordt naar bijv. secure.php. Als iemand rechtstreeks surft naar secure.php moet hij natuurlijk geredirect worden naar de inlogpagina.

Wie kan mij helpen?
Alvast hartelijk bedankt!!

Groeten,
Mike
Wat heeft het voor zin om je wachtwoorden in een .txt file op te slaan??? Kan iedereen uitlezen, heb je geen loginscript meer nodig!

Heb je al gezocht op deze site? staan genoeg voorbeelden!
Bienze, wachtwoorden zet je daar natuurlijk versleuteld in, minimaal md5. Maar alhoewel dat officieel één richtings verkeer is moet ik zeggen dat het tegenwoordig niet echt moeilijk terug te rekenen is. Zeker niet als mensen een standaard-woord-wachtwoord gebruiken.

Ik merk dat er de laatste tijd veel vraag naar is, voor v2 van mijn nieuwssysteem moet ik toch weer mijn inlogsysteem herschrijven, en update (naast inloggen ook registeren, emailen, wachtwoord vergeten, activeren etc). Zal kijken of ik daar niet gelijk een losstaand systeem van kan maken.

Reageren