Hallo wederom,
eerst wil ik phphulp mijn complimenten geven!

Maar mijn volgende vraag is :

ik zoek een script die een bestand upload naar een map.
Dit vervolgens verkleint... maar wel het origineel behoudt...
daarnaast moet er in een database de linkjes naar het kleine plaatje en grote plaatje opgeslagen worden?

weet iemand zoiets..
bestand = plaatje ... like jpg or gif
ja dat weet ik wel, en het staat ook zeker 20keer hier bij scripts en in het forum, spaar ze alle 20!
laat ik het dan zo zeggen..

ik moet een script hebben die 1 bestand verkleint
en 1 bestand in normale grote laat...

maar ik weet niet hoe je dat doet...
dus eigenlijk hetzelfde als een fotoboek... alleen dan maar 1 bestand.

Ik denk dat je dan met GD kan werken. Volgens mij hoef je dan ook alleen maar het origineel op te slaan, PHP kan er een thumbnail van maken die tijdelijk wordt aangemaakt. Dat scheelt opslagruimte.

Maar ik heb voor de rest nog nooit met GD gewerkt, dus hoe je dat moet doen weet ik niet. Het staat wel tussen de scripts (of tutorials) en op 't forum is het ook wel eens langs geweest. Even Googlen zou voldoende moeten zijn.
Ik heb wel het eea liggen, een systeem waar vrienden fotos uploaden (6 tegelijk), en waar vervolgens ubb code uit komt rollen voor een copy-past naar een forum (met een thumb+link naar grote afbeelding).

Tevens word er info in een db weggeschreven voor het admin paneel waar ze hun eigen fotos kunnen verwijderen, en die van andere kunnen opvragen.

Ik ben bereid om daar wat bruikbare code van te maken, echter... dat kost mij tijd, zeker een half uurtje. En dat doe ik alleen als je mij zwart-op-wit kunt vertellen dat jij _wel_ verstand van php hebt, want ik ga geen support geven omdat jij niet weet hoe je je eigen gebruikersnaam in een mysql_connect zet...
ik ben zelf programmeur gewesst in de taal PROGRESS... alleen php is een stukje nieuwer...
en ik kan redelijk al overweg met php

gr.
Ik zal morgen middag even wat in elkaar draaien, dan zal je het hier vanzelf zien verschijnen :).

Reageren