Goedenavond,

Ik heb nu geleerd hoe je eenvoudig gegevens uit een mysql database kan uitlezen, maar dit is dan telkens een tabel met 1 kolom. Ik vraag me af hoe je de gegevens uit een mysql datbase kan uitlezen in een tabel met 2 kolommen, dus:

<tr>
<td>result1</td>
<td>result2</td>
<tr>

Ik neem aan dat hier een eenvoudige oplossing voor is, maar ik heb hem nog niet gevonden (ben een beginner he ;-))

Misschien kan iemand mij op weg helpen met een link naar een tutorial of een php voorbeeldje.

Alvast bedankt!

Gr. Martijn
Ik neem aan dat je nu een row->result1 hebt? Met row->result2 haal je de gegevens uit de 2e kollom op :).

Dat is, als ik jou vraag goed begrijp.
maak gewoon een html tabel en voeg deze toe op de plek waar je de resultaten neerzet.

op de plek waar je iets uit je database wilt halen zet je de php code,bijvoorbeeld :

<?php echo $row['titel']; ?>
<?PHP
$i=0;
echo "<tr>";
while($jemysql) {
echo "<td>jedata</td>";
if($i % 2 == 0) {
echo "</tr><tr>";
}
$i++;
}
echo "</tr>";
?>
Lijkt me duidelijk na elke keer gaat hij kijken of hij 2x is geweest zoja dan ga je naar de volgende regel
Ik bedoel dus dat "result1" eigenlijk een tabel wordt waar meerdere gegevens uit een record worden uitgelezen. Volgens is het scriptje van Han hierboven wel wat ik zoek, maar ik begrijp hem niet echt.

Kun je wat specifieker zijn?

Gr. Martijn
Zozo... zit je daar ook ^^
Ik dacht dat hij alle data gewoon na elkaar wou hebben... ach... boeie
Han,

Ik heb jouw stukje code gebruikt en het lijkt erop dat dat het ongeveer zal moeten worden.

Ik krijg alleen niet alles op de juiste plek. Zie onderstaande link hoe het er nu uitziet:

http://www.telecom.nl/english/partners_db.php

php code:

<?php

$i=0;
echo "<tr>";
while (list($id, $vlag, $land, $bedrijf, $website, $email) = mysql_fetch_row($result)){

echo "<td><table>-Inhoud met gegevens record-</table></td>";

if($i % 2 == 0) {
echo "</tr><tr>";
}
$i++;
}
echo "</tr>";
// verbinding afsluiten
mysql_close($db);
?>

Reageren