Door
Jelmer -
op 12-02-2006 11:27
gewijzigd op 12-02-2006 11:34
2 views
Naar aanleiding van het bericht van Lissy op dit topic heb ik wel behoefte aan duidelijkheid:
Mag je wel zeggen wat je denkt (denk a la publieke omroep, daar wordt nooit iets gecensureerd. Je hoort de 'shit' letterlijjk op je 3FM) of mogen we geen letterlijk kut meer schrijven, maar moet het gecensuureerd (zie mtv, tmf, slam-fm, 538 enz.).
Nu sinds Lissy en anderen meer macht hebben ben ik wel benieuwd aan welke regeltjes ik me zou moeten houden. (ik, rebels als ik kan zijn, garandeer niets >:)
Let op, onderstaande tekst is een mening, en is dus van mij persoonlijk!
Ik heb persoonlijk een hekel aan regeltjes om gebruikers in bedwang te houden. Ik heb een hekel aan een actief mod-beleid waarbij alles en iedereen continu gewezen wordt op een rijtje regels/normen/waarden.
Ik ga ervanuit dat mensen zelf zouden kunnen inschatten wat wel en niet zou moeten kunnen. Ik ga ervanuit dat mensen zelf volwassen genoeg zijn, of op ze minst volwassen en professioneel willen overkomen. Gedrag wat je uitdraagt kan je namelijk ook weer terug verwachten. Mensen die geen moeite doen voor een topic, of geen fatsoenlijk Nederlands proberen te tikken merken vanzelf wel dat ze minder snel geholpen worden. Datzelfde kan je ook verwachten met betrekking tot je taalgebruik.
Enige wat ik niet tollereer is beledigingen/scheldwoorden gericht aan personen en/of groeperingen. Dat betekend niet dat ik hier als een dictatoriale moderator iedereen de les ga leren, ik ga er vanuit dat iedereen hier volwassen genoeg is om te reageren.
Volgens mij zijn er geen regels op phphulp, laten we dat gezamelijk in stand houden. Maar dan zou iedereen een klein beetje zijn best moeten doen. Geen scheld worden gebruiken is niet zo moeilijk, ik doe het namelijk zelden.
Naar aanleiding van het bericht van Lissy op dit topic heb ik wel behoefte aan duidelijkheid:
Mag je wel zeggen wat je denkt (denk a la publieke omroep, daar wordt nooit iets gecensureerd. Je hoort de 'shit' letterlijjk op je 3FM) of mogen we geen letterlijk kut meer schrijven, maar moet het gecensuureerd (zie mtv, tmf, slam-fm, 538 enz.).
Nu sinds Lissy en anderen meer macht hebben ben ik wel benieuwd aan welke regeltjes ik me zou moeten houden. (ik, rebels als ik kan zijn, garandeer niets >:)
Zalig toch om rebels te zijn en wat mij betreft kan ik zeggen (en dit komt van een duitse vriendin): ik word wel ouder maar weiger om volwassen te worden...
is zeker voor mij van toepassing dus ik kan je heel goed vinden hierin :)
Ik zie de functie van moderaten niet echt als meer macht meer begeleiden van het forum.
Mijnsinziens en let wel dit zijn mijn normen en waarden is dat woorden zoals f*ck en k*t en nog meer van dergelijke woorden die ik niet verder op hoef te schrijven wederom mijnsinziens te betittelen als scheldwoorden niet op een forum als dit thuis horen.
Wil je dergelijke woorden wel dagelijks horen bij bijv. een radiostation dan wat mij betreft lekker dit station aan zetten en luisteren :)
Ik ga zeker geen moraalridder zijn hierzo domweg omdat ik hier de tijd niet voor heb of wel vrij wil maken.
Persoonlijk denk ik dat iedereen heel goed weet wat je wel en wat je niet schrijft op een forum en is mijn opmerking ook vragend gericht aan de desbetreffende persoon. Zoals je kan zien heb ik niets veranderd en heb ik de norm gehandteerd dat zou ik in een ruimte met dit persoon zijn dan zou ik hem/haar ook gevraagd hebben om minder schuttingstaal te gebruiken :)
Dat dit topic gestart is na aanleiding van een woord van 3 letters :P >> maar ik zal het niet meer gebruiken zoals de rest van de `vieze` woordjes. En ik denk dat als je het woord gebruikt met een * teken er in dat het nog presies het zelfde is als zonder het teken (je kan nog altijd lezen wat er dan staat/of word bedoelt)
Zulke woorden zijn meestal uit den boze, maar iedereen gebruikt ze wel eens, in een stresserende periode? Tenzij je Ned Flanders bent, en pure onzin uitkraamt dan (: Verder, een asterix (*) of geen, maakt geen verschil uit, iedereen kent deze woorden toch... (;