Hallo allemaal, laat ik mijn onderwerp wat toelichten.

Ik ben vanmiddag bezig geweest met het maken van een website in css, alles liep goed maar ik liep tegen het volgende probleem op.

Ik wil in de footer het menu maken, nu moet de footer altijd helemaal onderaan het scherm van de browser staan, zodra je naar beneden scrolled moet de footer op de zelfde positie blijven staan en de tekst achter de footer verdwijnen.

Vroeger deed je dit met frames, ik wil het nu in css weet iemand of dit mogelijk is? één voorwaarde is wel dat het scherm 100% in de hoogte gevuld moet zijn.

Groeten, Roland.
Uhm. Een website maak je in html (of de betere xhtml) en niet css :p

En zoek ff want er is al een topic over geweest
ik bedoel i.c.m. css. het moet dus ook met <div> gebeuren.
Je mag de code van mijn website wel gebruiken. Let vooral op de CSS.

edit: die werkt trouwens ietsje anders dan jij beschrijft. Als er weinig tekst is, staat hij onderaan. Als de tekst langer wordt dan het scherm, staat hij onderaan de tekst. Maar met wat wijzigingen moet je er uit kunnen komen.
Dit is nog een goed voorbeeld van hoe je het zou kunnen doen. Let op het frame om de pagina. Deze pagina is een prima voorbeeld van hoe je in alle browsers kan omgaan met fixed divs (aangezien de IE-collectie die normaal niet goed ondersteund, maar hier zit een hele mooie work-around in :)
Dank jullie wel voor de reacties!! ik ga de website die jelmer heeft gegeven als eerste uitpluizen..

Groeten, Roland.

Reageren