j mysql sorteren op meerdere dingen Door jorn op 19-02-2006 18:24 985 views ik wil graag dat iets uit de db halen en dat vervolgens sortern op 5 dingen (allemaal cijfers) ik wil dat de rij met de hoogste getallen in totaal (dus die 5 bij elkaar opgeteld) bovenaan komt. weet iemand hoe ik dat moet doen? bvd, bunkie Link gekopieerd
Jan Koehoorn 20-02-2006 09:26 @ Pholeron: nee, dat bedoelt hij niet. Ik maak wel een voorbeeldje Link gekopieerd
Jan Koehoorn 20-02-2006 09:29 gewijzigd op 20-02-2006 09:30 Als je nu op totaal wilt sorteren wordt je url: pagina.php?sorteer=optellen&volgorde=DESC <?php if (isset ($_GET['sorteer'], $_GET['volgorde']) { if ($_GET['sorteer'] = 'optellen') { $sql = " SELECT veld1, veld2,(eigenschap1 + eigenschap2 + eigenschap3 + eigenschap4 + eigenschap5) AS totaal FROM coureurs ORDER BY totaal " . $_GET['volgorde']; } else { $sql = " SELECT veld1, veld2 FROM coureurs ORDER BY " . $_GET['sorteer'] . " " . $_GET['volgorde']; } // en hier je query uitvoeren } ?> edit: en bij veld1, veld2 enz natuurlijk even je eigen veldnamen invullen. Link gekopieerd