Wie kent er een programmaatje waarmee ik bepaalde records uit de db kan exporteren naar een .sql-bestand om ze dan vervolgens op een andere plek te updaten?

Ik heb zelf een db 'local' en er moeten een paar records geupdate en een paar toegevoegd op een site online

De bedoeling is dus dat in het .sql-bestand een aantal UPDATE en INSERT INTO commando's komen te staan.

Die kan ik dan via phpmyadmin op de site uitvoeren.

B.V.D.
Je kan dat ook met phpmyadmin exporteren :D
jup, gewoon bij phpmyadmin op het export knopje drukken

is het teveel data?
dan zou ik kijken of je via mysqldump een dumpje kan maken, kan dat niet dan zou ik gewoon een scriptje schrijven dat het automatisch opdeelt in stukjes (was pas bij mij de enige manier om een database online te krijgen)
Bedankt voor de hulp zover!

Nu heb ik $cfg['PmaAbsoluteUri'] zo ingesteld dat die wijst naar de phpMyAdmin-map en nu krijg ik de melding:

Uw configuratie bestand bevat instellingen (root zonder wachtwoord) die betrekking hebben tot de standaard MySQL account. Uw MySQL server draait met deze standaard waardes, en is open voor ongewilde toegang, het wordt dus aangeraden dit op te lossen.

En als ik op een link klik krijg ik een venster met de knoppen Openen, Opslaan, Annuleren en Meer informatie.

Ik heb create_tables.sql ook gerunt en heb dus een database phpmyadmin

Moet ik nog gebruikers ofzo instellen?

Reageren