via een form van een andere pagina krijg ik een string $rooster, hiervan maak ik een array door explode te gebruiken, vervolgens wil ik weten of een regel leeg is en er bij html niks komt te staan. Dit lukt mij echter niet heeft er iemand tips?
<?php
$rooster2 = explode ("\n",$rooster);
for ($i=0;$i<count($rooster2);$i++)
{
print ($rooster2[$i]);
if (isset($rooster2[$i]))
{
Print ("vol") ;
}
print ("<br/>");
}
?>
isset geeft altijd true in dit geval. Je kunt beter met empty werken.
edit: de volgorde in je code is ook een beetje vreemd. Wat wil je precies voor resultaat hebben? Dat hij geen lege regel print als het array-element leeg is? Of nog iets anders?
ik heb nu het volgende geprobeerd:
<?php
$rooster2 = explode ("\n",$rooster);
{
print ($rooster2[$i]);
if (empty($rooster2[$i]))
{
print ("leeg");
}
print ("<br/>");
}
?>
bij het testen heb ik bij rooster het volgende ingetypt(op een form die bij action het bestand met php gedeelte heeft)
test
set
tet
dit geeft echter precies hetzelfde terug met de code, zonder leeg. er staat dus iets in de enter regel, wat kan dat zijn?
ik heb nu het volgende geprobeerd:
<?php
$rooster2 = explode ("n",$rooster);
{
print ($rooster2[$i]);
if (empty($rooster2[$i]))
{
print ("leeg");
}
print ("<br/>");
}
?>
bij het testen heb ik bij rooster het volgende ingetypt(op een form die bij action het bestand met php gedeelte heeft)
test
set
tet
dit geeft echter precies hetzelfde terug met de code, zonder leeg. er staat dus iets in de enter regel, wat kan dat zijn?
edit:het doel is dat als de array leeg is er opdracht komt om een bepaalde code uit te voeren, zoals het printen van leeg.
als ik de 2 in een 1 verrander verschijnt er nergens leeg, dit komt dus mogelijk doordat er een teken instaat dat niet wordt weergegeven. bij 2 zit de grens dat bij zinnen waar 1 teken in staat nog geen leeg krijgen.