Ik heb een script gevonden op deze site, http://www.phphulp.nl/php/scripts/3/122/
Met dit script tel je de hits. Maar als ikCREATE TABLE 'teller' (
'teller' TEXT NOT NULL
); wil aanmaken met MYSQL geeft hij een foutmelding. Wat is er fout aan?
frank schreef op 23.02.2006 17:59
.... geeft hij een foutmelding.
Tja, wat verwacht je nu voor een antwoord? Hoe moeten anderen nu weten wat de foutmelding is? De glazenbollen zijn sinds de kerstdagen uitverkocht, daar hoef je dus niet op te rekenen...
dis de foutmelding: #1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''teller' (
'teller' TEXT NOT NULL
)' at line 1
Geen quotes gebruiken, de naam teller is geen string maar de naam van de nieuwe tabel.

Wat je vaak ziet, is dat men, ten onrechte, backtics ` in queries gebruikt. Deze lijken op quotes, maar zijn het niet. Gebruik nooit en te nimmer backtics in je queries, daarmee leer je jezelf een hele foute manier van SQL aan. Andere databases dan MySQL slikken deze zooi niet.

Tip: En de volgende keer direct de foutmelding in je topic zetten.
Zal ik doen, en bedankt:)
Hee Frank is er weer. Vakantie gehad?
@Jan: Het lijkt hier 365 dagen per jaar vakantie dus dat zal het niet zijn... Ben druk bezig om m'n nieuwe Apple iBook te verkennen en vol te pompen met data. Daar ontbreekt alleen nog m'n account voor phphulp, moet ik even iets aan gaan doen.

Komende dagen zal ik ook niet veel online zijn, het is hier Samba-tijd, de carnaval is min of meer al begonnen. Jullie ook allemaal veel plezier toegewenst met de carnaval!
Veel plezier Frank. Volgens mij is de carnaval in Rio de Janeiro heel anders dan in Nederland :-)

Reageren