Goedendag,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Ik heb zelf een beginnend php`er en heb een compleet inlog systeem gemaakt enz enz!! Nu als diegene is ingelogd dat hij dan een avatar kan toevoegen aan zijn profiel. Het scriptje om een fhoto of avatar heb ik ook wel alleen als ik dan een avatar upload maakt hij een niewe rij aan in mijn mysql dus niet bij de huidige ID waar je mee inlogt! kan iemand mij helpen... alvast bedankt..

daddy-n
als iemand inlogd, zorg je dat zijn id nummer opgeslagen wordt in een cookie of een session.. vervolgens als iemand de avatar toevoegd, en hij wordt naar de database geschreven, zorg je dat ook het id nummer opgeslagen in de session of cookie wordt opgeslagen in dezelfde rij!

dus je maakt een extra kolom aan in de tabel avatars, en noem deze 'tid' (staat voor To ID number). wanneer iemand het profiel opvraagd van pietje met id nummer 41 dan kijkt hij naar de tabel 'usergegevens' en haalt de gegevens eruit, mara hij pakt ook de avatar uit de tabel 'avatars' waar: "tid hetzelfde is als $_GET['id']". zo zou ik het doen in jou geval :))

eerst goed lezen!! daarna vragen stellen ;)
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb het eerst 10 keer goed gelezen :) ..... Het eerste deel snap ik dat ik het id nummer registreer. dat gaat allemaal goed. Nu heb ik wat jij zei een nieuwe tabel aangemaakt en daar 2 velden ingezet, tid en avatar maar moet ik nou bij tid ook INT doen en auto_increment of niet? en moet ik dan zoiets doen om het id met alles te tonen..

$sql = "SELECT `*` FROM `gebruikers` WHERE `id` = '".$_GET['id']."'";

misschien heb ik het helemaal fout maar dan hoor ik dat graag. al het begin is moeilijk :)

Reageren