Hey allemaal, ik zit met een probleempje.

Ik heb in een tabel in de database verschillende id's staan gescheiden door een komma (bijv. 2,3,4)

Nu heb ik op de site een multiple gemaakt waar je de id's kan selecteren uit die tabel en kunt verwijderen. Daar zit nu het probleem.

Ik krijg de check niet goed werkende die nakijkt of de id verwijderd moet worden of niet..

Hieronder mijn stukje code, het probleem is dat hij stel er staat in de db 2,3,4 en ik wil 3 en 4 verwijderen, hij meerdere keren de 2 tegen komt die niet match met de 3 & 4 en dus meerdere malen weer terug geeft.

<?

$wat = $_POST['staf']; // de id's uit de tabel gescheiden door een komma

// $_POST['weg'] zijn de te verwijderen id's

$los = explode(",",$wat);
$i = 0; $nieuw = "";

foreach ($los as $s) {
$i++;

foreach ($_POST["weg"] as $w) {
if($w !== $s) $nieuw = $nieuw . $s;

$aantal_weg = count($_POST["weg"]);
}

$aantal_best = count($los);
$aantal = $aantal_best - $aantal_weg;

if($i < $aantal) $nieuw = $nieuw . ",";
if($aantal == '0') $nieuw = "";
}

?>
Ik vind de vraag niet echt duidelijk en de code snap ik geheel niet.
Mja, het is een beetje moeilijk te verwoorden. In de database staat de id van de medewerkers die een bepaalde taak hebben, gescheiden door een komma.

Op een admin pagina wil ik de mensen kunnen verwijderen. Hiervoor heb ik een multiple en daar kan je dus meerdere namen aanklikken om tegelijk te verwijderen.

In de code, is

<? $wat = $_POST['staf']; ?>

De medewerkers uit de database, deze sorteer ik op de komma en gooi ze in een foreach lus.

De medewerkers die ik uit die lijst wil verwijderen zitten in de array

<? $_POST['weg'] ?>

Nu is het dus de bedoeling om deze id's uit de ijst te gooien en alles weer op te slaan.

Ik hoop dat het zo duidelijker is
Het kan ook met in_array volgens mij maar ik krijg die unset functie niet aan de praat kan iemand me daar mee helpen?

Is er verder ook nog een simpele functie om een array op nummer te sorteren dus, stel er staat in 3,7,1 dat hij hem als 1,3,7 wegschrijft?
Ja, gewoon sort.

<?php
//
sort ($array);
reset ($array);
?>
Hey thnx! Weet jij toevallig ook het antwoord op mijn eerdere vraag?
// opgelost

Reageren