Hallo,

Ik heb al goed gezocht, maar kon steeds niet echt vinden wat ik moest hebben.

Ik ben bezig met het maken van mijn eigen Weblog systeem (niet voor verdere verspreiding ofzo), en ik wil graag dat trouwe bezoekers de laatste 5 - 10 weblog items via RSS binnenkunnen krijgen.

Ik heb al gezocht naar dit soort scripts, maar kwam steeds uit op scripts waar de helft niet van werkte enzovoort.

Wat ik dus graag wil is dat er gewoon uit de database de titel, datum, en ongeveer de eerste 150 woorden in een RSS feed zet...

Heeft iemand een script gevonden die hierbij wél werkt?

Alvast bedankt!
dat lijkt me niet zo moeilijk,
gewoon een mysql query iets als:
$query="SELECT * FROM tabel ORDER by datum LIMIT 5,0";

mits datum natuurlijk wel een DATETIME field is
Gijs (Armorad) schreef op 02.03.2006 22:28
dat lijkt me niet zo moeilijk,
gewoon een mysql query iets als:
$query="SELECT * FROM tabel ORDER by datum LIMIT 5,0";

mits datum natuurlijk wel een DATETIME field is

Ja, maar dan zoek ik toch ook nog een script die dat in XML zet zodat het een RSS feed wordt? Of ben ik nu raar bezig ofzo...
nee, dat is niet raar. Dat kan je doen zoals je html-pagina's genereerd of je gaat meteen in de phpDOM duiken (legolas' versie of de officiele)

Hoe je je feed moet opbouwen kan je het beste afleiden uit een bestaande feed. Ik denk dat je die wel weet te vinden.
Hier op het forum heb ik een poosje geleden een dergelijk script geplaatst, doet vrijwel precies wat jij wilt (weet niet of dat hij ook woorden afbrak na zoveel karakters/woorden, ik dach het niet)

Via Google kan je ook wel het een en ander vinden wat hier op het forum geplaatst is.

Reageren