weet iemand hoe je een cookie zet met javascript op een manier waardoor hij over een jaar nog steeds bestaat, ook al ben je van de site geweest?
Ben namelijk een forum aan het bouwen, waarbij de antwoorden uitgeklapt aan de topic hangen. ik wil dan bijhouden welke nog nooit uitgeklapt is geweest (nieuwe topics) en welke wel.
p.s. als iemand een beter idee denkt te hebben, namelijk het bijhouden in een db; daar heb ik geen zin in (veel te hoge belasting voor mijn db) :)
Daar staat uitleg hoe het in php werkt. php is server side, daarvoor moet je dus refreshen. Ik klap mijn forum uit door display = none en inline van een vooraf gemaakte tabelrij met javascript te zetten (ook beter voor mijn db) bovendien, als iemand het venster sluit na het bekijken zou alle informatie sinds de laatste refresh verloren gaan
hmm, misschien toch ongelezen berichten in een databse zetten, en bij het uitklappen van en bericht, het bericht id uit de kolom ongelezen berichten halen.
want cookies kunnen ook worden verwijderd (bij mij bij het afsluiten van de browser)
dus als ik dan 1x mijn browser af zou sluiten, heb ik alles weer op ongelezen staan
Ik zou het alleen wel met php doen, teminste als php wordt ondersteund, want javascript kan worden uitgeschakeld. Dus lees die tut over cookies nog maals en doe het met php. :D
Hoef je geen rekening mee te houden vind ik, dit is een optie, en als mensen javascript uitzetten missen ze die optie, eigen schuld.
Wel moet je dan even vermelden dat er JS gebruikt wordt.