Ik wil graag een zoekfunctie naar informatie binnen mijn website. Dus zoiets als Google, maar dan alleen voor binnen mijn website. Het mag heel eenvoudig zijn en als het kan wat hulp hoe ik het op mijn webiste zet... http://www.dierenklinieklemmer.nl
//laat de ingevoerde gegevens zien
Showgegevens();
}
}
//**************************************************************************
// Hieronder de functies
//**************************************************************************
// Geeft het invulscherm weer
function Showform()
{
echo "<table width=\"65%\" border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\" class=tekst>";
echo "<form action = 'zoeken.php' method = 'POST'>";
echo "<tr><td align=\"left\" colspan=\"2\">Geef hier de woonplaats op die u zoekt:<br><br></td></tr>";
echo "<tr><td align=\"left\">Woonplaats :<input type = 'text' name = 'woonplaats'><input type = 'submit' name = 'submit' value = 'zoeken'></td></tr>";
echo "</form>";
echo "</table>";
}
// Geeft de gegevens weer uit de d-base
function Showgegevens()
{
echo "<table width=\"75%\" align=\"center\" border=\"1\" cellpadding=\"1\" cellspacing=\"1\" class=tekst>";
$zoeken = $_POST["zoeken"];
$sql = "Select * From leden Where woonplaats Like '%".$zoeken."%'";
$data = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
if (mysql_num_rows($data) > 0)
{
echo "<tr><td width=\"25%\">De plaatsnaam: '".$zoeken."%"'</td>";
while ($row = mysql_fetch_array($data))
{
echo "<td width=\"75%\">Woonplaats ".$row['woonplaats']."</td></tr>";
}
else
{
echo "<tr><td>In deze woonplaats bevind zich helaas geen lid!</td></tr>";
}
echo "</table>";
}
Hier was gister ook al wat over, toen vertelde wel iemand (dacht Jan) dat de informatie vaak wel een aantal weken achter loopt. Je kan dus beter je hele site in een database zetten, tenzij je niet vaak je site veranderd/of informatie erop.
Bedankt mensen. Ik had al een Google-zoekfunctie op mijn website staan, maar deze heb ik nu uitgebreid met de tip van PHP Newbie.
Voorlopig laat ik het daarbij.
Ik kom toch nog even terug op dit bericht. Ik vind het nu minder mooi dat er zo de nadruk op Google wordt gelegd bij het zoeken in mijn website met alle reclames er omheen. Bovendien zou ik de gevonden antwoorden zonder ads, enz. hebben met de header en sidebar er naast.
Dus toch maar weer de fraag om een makkelijk scriptje.
Ik kom toch nog even terug op dit bericht. Ik vind het nu minder mooi dat er zo de nadruk op Google wordt gelegd bij het zoeken in mijn website met alle reclames er omheen. Bovendien zou ik de gevonden antwoorden zonder ads, enz. hebben met de header en sidebar er naast.
Dus toch maar weer de vraag om een makkelijk scriptje.
Dus toch maar weer de vraag om een makkelijk scriptje.