hoe kan ik controleren of dit geladen is en klaar is om te gebruiken? Want ik krijg op dit moment de hele tijd: undefined. (en heel soms doet ie het gewoon).

if(_root.panel_b_setting.text=="merk"){
myData = new LoadVars();
myData.begin = 0;
myData.aantalPost = 1;
myData.artikel = _root.tekst.text;
myData.onLoad = function(success)
{
if(success)
{
trace("merken");
quantity=myData.q; //doe dingen hier
for(i=1;i<=quantity; i++){
merk[i]=myData["merk"+i];
}
}
}
myData.sendAndLoad("http://www.pro-flash.com/
tuningstylingpoint/get_sub.php",myData,"GET");
}
Het is niet vervelend bedoelt hoor, maar ik heb je nou al een paar keer een flash-vraag zien stellen op dit forum. Ik vind eigenlijk dat je het beter op een forum als flashfocus kunt vragen, omdat zij er in de eerste plaats meer verstand van hebben en je dus ook (beter) geholpen wordt en in de tweede plaats 'zadel je ons er niet mee op'.
Ik hoop dat je me begrijpt...
Och, af en toe een Flashvraagje tussendoor vind ik niet zo erg. Er zijn ook veel CSS vragen.

@ Steven: heb je dit stukje ActionScript aan het eerste frame gekoppeld? Het zou kunnen dat je movie al verder is gelopen terwijl de data nog niet geladen is. Misschien moet je een stop () actie voor je LoadVars class zetten.
Jip, als je het vervelend, klik dan niet op mijn post. Je helpt mij in iedergeval er niet mee.

Natuurlijk heb ik het bij flashfocus ook al geprobeerd. Maar ik kan daar geen vragen stellen. Het forum zegt dat ik niet genoeg rechten heb. Al 2 keer geprobeerd aan te melden maar het lukt niet. Ook heb ik leden geprobeerd te mailen. Maar ik krijg geen antwoord. Ook niet van de webmaster daar.

Om precies te zijn heb ik dat stukje code in de 6e frame gezet. Bij frame 46 en later wil ik de data gebruiken.

Nu dacht ik dat ik het beste op frame 45 kon controleren of de data is geladen.
Anders stopt het filmpje bij frame 6 toch?
En als de data niet geladen is dan zou ik iets weergeven zoals: loading...

Ik heb al vanalles geprobeerd. Maar ik ben nog niet zolang met flash bezig. Ik probeer gewoon vanalles.
En meestal kom ik tot de conclusie dat het niet werkt :P
Maar Jan, wat bedoel je met stop();
Dan stopt het hele filmpje toch?
Ik denk dat je LoadVars het beste in frame 0 kunt gebruiken. Daarvoor is die stop() ook.

Pas als die geladen is (success) laat je het filmpje verder lopen. Ik vermoed dat je nu de ene keer niets ziet en de andere keer wel omdat Flash het de ene keer nét wel lukt zonder die stop en de andere keer nét niet.

edit: of, als je het echt zo wilt, voeg een paar extra frames toe, zodat je script meer tijd heeft om de variabelen te laden.
Zal dit werken? Ik weet namelijk niet of hij heel snel laad. Of dat ik het gewoon fout doe en dat de controle (if) gewoon altijd goed word gerekend.

(frame 45)
var total_bytes=myData.getBytesTotal();
var loaded_bytes=myData.getBytesLoaded();

if(total_bytes==loaded_bytes){
trace("geladen");
if(_root.panel_b_setting.text=="merk"){
gotoAndPlay(46);
}
}

else{
trace("nog niet geladen");
gotAndPlay(44);
}
Ja dat klopt. Maar het vervelende is dat dan het flimpje ook stopt. Wat dus niet de bedoeling is..

Over die extra frames:

Dat is denk ik niet erg slim om te doen. Stel dat mensen een lage verbinding hebben. Of dat de link niet werkt. Dan krijg je op al die pagina's undefined te zien.
Het is voor mij al weer een tijdje geleden dat ik met ActionScript bezig was, maar ik geloof dat je een onenter aan een frame kunt hangen, waardoor hij doorloopt tot aan een bepaalde voorwaarde voldaan is (total_bytes == loaded_bytes)

Zoek even in het help-gedeelte naar het onenter event van een frame.
Jan Koehoorn schreef op 12.03.2006 18:40

Pas als die geladen is (success) laat je het filmpje verder lopen. Ik vermoed dat je nu de ene keer niets ziet en de andere keer wel omdat Flash het de ene keer nét wel lukt zonder die stop en de andere keer nét niet.

Maar hetgeen wat geladen moet worden komt toch na (succes). Dat betekend toch niet dat het al helemaal geladen is als ik daar gotoAndPlay() in verwerk? Of wel?

Reageren