Ik ben bezig met een inlogscript, maar als ik dus bijvoorbeeld bovenaan de file: members.php
<?php

session_start();

?>
typ betekent dat toch dat ik eerst ingelogd moet zijn om die site te kunnen zien? Of niet...?

Greeetz
Neej.
session_start() creates a session or resumes the current one based on the current session id that's being passed via a request, such as GET, POST, or a cookie.
http://nl.php.net/session_start

Elwin
Dus is het zo of niet?
Als je het even leest zie je dat je vraag beantwoord is... Maar goed. Vrije vertaling:

session_start() maakt een sessie of vervolgt de huidige seesie gebasserd op het huidige sessie id dat doorgegeven wordt via een (damn.. wat is request ook al weer?¿? :S) 'verzoek' (haha! makkelijk dat woordenboek.. ;)), zoals GET, POST of een cookie.

Dus die session_start() zorgt er alleen maar voor dat de waarden die je in een sessie hebt staan (gebruiker, ip, oid) wordt doorgegeven op de pagina. Wil je echter contreleren of de waarden bestaan en kloppen met gegevens in een database (of zo) dan zal je een paar vergelijkingen moeten gebruiken:

<?php
session_start()

if ($_SESSION['gebruiker'] == "bladiebla")
{
echo "ingelogd!";
} else {
echo "niet!";
}
?>

Elwin

[Edit: Typo]
Sry Elwin, ik snapte het niet zo goed...
In elk geval thx voor je uitleg :D I get it now ;)
hallo bob hoesie xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx marjana doeixxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageren