euh.. Nou is er niet een manier waarop ik die code ergens in kan voeren en dat ik dan kan zien wanneer de laatste klik was? Of dat ik het op de een of andere manier direct vertaal in de database?
euh.. Nou is er niet een manier waarop ik die code ergens in kan voeren en dat ik dan kan zien wanneer de laatste klik was? Of dat ik het op de een of andere manier direct vertaal in de database?
op de plek van r kan je nog een ander formaat neerzetten, en combineren. Zie http://php.net/date
?
Onbekende gebruiker
17-03-2006 07:49
Je moet GEEN unix timestamp gebruiken in je database, maak gewooon een DATETIME veld aan in de database en doe dan bij elke keer:
$result = mysql_query("UPDATE tabel SET tijd=NOW()"); or die mysql_error();
Ik heb als noob ook wel eens met unix timestamps gewerkt, maar geloof me, het is echt super onhandig
[quote=Gijs (Armorad) schreef op 17.03.2006 07:49]
Ik heb als noob ook wel eens met unix timestamps gewerkt, maar geloof me, het is echt super onhandig
Soms is het wel makkelijk hoor, maar als je problemen met db grootte hebt, zou ik het niet doen.[/quote]Wanneer zou dat dan makkelijker zijn? 99 van de 100 x kan de database de gewenste informatie uitspugen, het gewenste formaat leveren en al het rekenwerk voor je doen. En die ene keer dat je een timestamp nodig hebt, dan laat je die ook door de database aanleveren... UNIX_TIMESTAMP() is de functie die je daarvoor kunt gebruiken.
Kortom, een datum sla je op in een DATE of een DATETIME wanneer je ook de tijd nodig hebt.
Ik vraag me verder af wat je een grote database vindt, vele GB's of enkele TB's ? Lijkt me sterk dat je dit soort problemen gaat ondervinden...