Ik heb een drop down menu gemaakt vanuit een database. Er komen ongeveer 4000 namen in het dropdown menu te staan op alfabet.
Dat werkt prima.

Alleen als je nu een naam wilt slecteren uit de lijst ben je even bezig voordat je die gevonden hebt.
Is hier een eenvoudigere manier voor te verzinnen?

Door bijvoorbeeld zelf het woord te typen dat het automatisch aangevuld wordt na 2 letters getypt te hebben o.i.d.?
Of als je de letter r intypt en dat je dan alleen alle worden die met een r beginnen tezien krijgt?

Ik ben wel iets tegen gekomen dat je in een dropdown menu een letter kiest en dat je dan vervolgens een 2e dropdown menu krijgt waar je alle woorden met die letter te zien krijgt, maar dit zou ik graag ik 1 dropdown willen.

Iemand suggesties?

Jouri,

zou je (ik ben ook hier mee bezig) mij kunnen uitleggen hoe je in de DB zo'n tabel zet, zodanig dat je het in html kunt uitlezen?

ik hoop dat je me kunt/wilt helpen

groetjes

Marije
je kunt je query vooraf laten gaan door een LIKE functie. dan kunnen mensen bijvoorbeeld de eerste 2 of 3 letters in een formulier typen en dan en pas een dropdown menu.
Marije,

Kijk maar is naar onderstaande php code:

<?
print "
<form action=\"test.php\" method=\"post\" name=\"test\">
<select name=\"dropdown\">
<option value=\"\">Maak uw keuze</option>";

for ($i=0; $i<$number; $i++) {
$test = mysql_result($resultaat,$i,"test");
$id = mysql_result($resultaat,$i,"id");

print "<option value=\"$id\">$test</option>";

}

print "</select>";

?>
Kan ik die LIKE functie in het dropdown menu toevoegen of moet dat gescheiden?

Ik zou het namelijk graag in 1 dropdown menu willen hebben en niet gescheiden in meerdere velden.
Dit lijkt mij meer iets voor AJAX. Kijk eens op http://script.aculo.us/ bij Autocompletion. Je moet het dan wel met PHP gaan bouwen, maar de Javascript zal niet zo heel erg anders zijn. Kijk ook eens tussen de tutorials, daar staat ook een tut over AJAX.

Reageren