Ben bezig met een ubb code , en ik plaats de text in mijn tekstveld door een simpel stukje javascript:

// van php hulp.
<script language='Javascript'>
function zettekst(tekst) {
document.form.tekstvak.value = document.form.tekstvak.value + tekst
}
</script>

vraag 1 (javascript)

Nu wil ik graag dat ipv dat je de button klikt en de bb code in het tekstvak komt , het ook werk als je gewoon tekst in je vak selecteerd 'en vervolgens' op de button drukt.
heeft iemand daar mischien een klein stukje javascript voor? ( javascript gebruik ik vrijwel nooit , indien echt nodig .. zoals nu)

Vraag 2 (php)

Ik zet mbh van een functie de bbcode om in html , maar ik zou graag willen dat ipv van dat je gewoon de ubb in je textveld hebt , de html word uitgevoerd .. dus dat je ipv van de tags , meteen de bold text of plaatje etc in het textveld ziet. ( dus dat het texveld html uitvoert , zoals een wysiwyg editor) ...

Weet iemand hoe ik dit kan realiseren?
Dat eerste kan je vrij gemakkelijk uit Arjans nieuwssysteem 2 lenen en niet teruggeven (aka jatten)

Dat tweede is wat lastiger. Je moet hoe dan ook een WYSIWYG maken, en dat is al een uitdaging op zich. Dan moet je bij het versturen de HTML omzetten in UBB. Het beste is dus om de tussenstap ubb weg te laten. Ik heb het een keer geprobeerd voor PHPhulp:

Dit was de kern, misschien heb je er wat aan. Hij werkte alleen in Mozilla.

Reageren