Hoi,
wat ik zoek/nodig heb is het volgende:

via een beheermenu moet ik documenten kunnen uploaden (agenda/notulen etc.). deze mogen niet te zien zijn voor anderen (ws. op te lossen door een .htaccess in die map?).

Na het uploaden (misschien nog categorieën in te bouwen?), moet er per bestand aangegeven kunnen worden of het wel of niet te downloaden is via de site.

Aan de voorkant van de site, moet er een beschermd gedeelte zijn waar deze documenten te downloaden zijn. Alleen wanneer er ingelogd wordt dus. Logingegevens e.d. moeten natuurlijk dan weer via beheermenu kunnen worden toegevoegd.

Iemand enig idee hoe dit te realiseren!?

gr
Herbert
Ja, het is goed te doen en niet eens zo heel erg veel werk. Punt is alleen, moet het gemaakt worden voor je of heb je hulp nodig bij het maken daarvan.

En in het laatste geval, hoever ben je al? Wat heb je?
Je koppelt aan ieder bestand een record in database tabel. In deze tabel maak je de velden file, randomName, downloadable

als je dan een bestand wilt laten downloaden, maak je een link naar die random name, bijvoorbeeld download.php?file=blanhjkldafk in download.php word dan die random name aan het bestand gekoppeld, en gekeken of het gedownload mag worden :)
Sorry voor de late reactie...

Ik wil het wel zelf maken, want anders kost het ws. weer geld. Als iemand het gratiz wil doen, dan hou ik me aanbevolen!

Tgaat mij er ff om hoe ik dit kan maken..daar loop ik even mee vast. Er is nu nog helemaal NIETS.

Herbert
Plaats documenten buiten de root en/of scherm af met htaccess

Geef in een tabel aan welke groep welke map mag benaderen. Maakt het je makkelijker om de documenten te tonen.

Maak een tabel aan met met de bestanden in de map. (ook pim's oplossing) hier in zet je ook je extra velden dosnloadenble enz.

Neem een download systeem + upload systeem van de volgende link: http://www.phphulp.nl/php/scripts/6/487/

Maak een database met de volgende structuur
tabel files:

true_file_name
randomName
downloadable

Maak een .htaccess file aan waarmee je alles in de files map afschermt en deze dus enkel te benaderen is vanuit PHP(en evt andere server sided scripting languages)

edit: en een met .htaccess beveiligde map is natuurlijk vanuit het OS nog te benaderen

Reageren