Hoi allemaal,
Ik plaats hier weer eens een berichtje omdat ik de vorige keer zo goed geholpen ben hier :)
Ik wil deze keer een database gaan maken met daarin hele kleine bestandjes. Ik heb er zo'n 70.000 van. Het zijn bestandjes voor guitar pro. Ik wil ze in een SQL database stoppen om ze hierna dmv zoek functies eenvoudig beschikbaar te stellen op mijn site.
Het streven is om de klein bestandjes ook in de database op te slaan. Wat ik me nu afvraag, hoe ik een bestand op kan slaan in een SQL database. Ik hoef dus niet een hele oplossing te hebben, alleen een uitleg hoe ik dit moet zien.
Sla je het bestand dan op als een soort binairie met een appart veld voor de naam en dat soort dingen? Of kan je een bestand echt als bestand er instoppen en terug halen?
Ik zoek dus gewoon een begin een denkwijze zodat ik mijn ontwerp wat vorm kan geven.

Groet,
Rob
Inderdaad binay opslaan hiervoor zijn de veldtypes BLOB.

Veel hosters gebruiken overigens een limiet voor de MySQLstream
Opslaan gaat goed. Alleen met restore heb ik het probleem dat de browser inderdaad de juiste file aangeboden krijgt, alleen de naam van de file is niet goed. De naam van de file is hetzelfde als de naam van dit PHP scriptje, ik wil de originele naam hebben, er kunnen spaties in zitten.
Kan iemand me vertellen hoe ik de juiste naam mee geef? Ik denk dat ik iets in het HEADER statement moet veranderen?

<?php
// getdata.php3 - by Florian Dittmer <[email protected]>
// Example php script to demonstrate the direct passing of binary data
// to the user. More infos at http://www.phpbuilder.com
// Syntax: getdata.php?id=<id>
if(isset($_GET['id'])) {

// you may have to modify login information for your database server:
mysql_connect("localhost","****","*****");
mysql_select_db("*****");

$query = "SELECT * FROM `binary_data` WHERE `id` =".$_GET['id'];
$result = mysql_query($query);
$results = mysql_fetch_array($result, MYSQL_BOTH);

$data = $results['bin_data'];
$type = $results['filetype'];
$name = $results['filename'];

Header("Content-type: $type");
echo $data;
}
else
{ echo "Syntax: getdata.php?id=<id>";
}
?>
misschien wat offtopic, maar ik wil graag een andere methode voorstellen:

namelijke je kunt ook de inhoud van een map uitlezen met behulp van php. Dit gebruik voor al mijn tabs. het voordeel is dat je niet al die 7000 bestanden in een database gegevens hoeft te gooien. en volgens mij kun je als je ze inlaad in een array er ook redelijk goed in zoeken op sorteren maar dat weet zo niet uit mijn hoofd

script heb ik thuis als je intresse hebt kun ik het wel ff posten
Altijd interesse.
Ik vond het idee van opslaan in database wel cool :)
Het zijn er overigens 70.000
En zitten in diverse subdirs.
naar de subdirs het ik nog nooit gekeken maar een opstartje heb ik wel voor je, maar dat heb ik dan pas vanavond laat voor je

ik heb het ergens vandaan getovert via google ik kijk wel ff:

edit:
http://nl2.php.net/manual/nl/function.readdir.php met readdir mappen uitlezen en met scandir submappen zoeken

Reageren