Goedendag. Mijn project luidt als volgt: Ik moet een website maken voor visitekaartjes. Nu ben ik geen ervaren php-er en wilde ik jullie wat vragen stellen. Mijn hoofdvraag is zodanig dat ik het antwoord niet makkelijk heb kunnen vinden op internet en ik had ook geen idee hoe ik het op google moest gaan zoeken.

We moeten invoervelden hebben met bijvoorbeeld:
- Naam bedrijf
- Telefoonnummer bedrijf
- Plaats bedrijf
- Adres bedrijf
en noem maar op.

Nu hebben we visitekaartjes vooraf gemaakt met een leeg plaatje. Dat plaatje moet door middel van een database geselecteerd worden. Als de bezoeker van de site de daarnet genoemde velden invult, moet de tekst op het desbetreffende plaatje komen, en dat plaatje moet meteen een jpeg-je worden. Heeft één van jullie mss een idee?

Het is inderdaad een goed script. Maar ik ben dan weer zo'n n00b dat ik er nu bij ga zeggen: Hoe kan ik er dan voor zorgen dat het plaatje tevoorschijn komt die de bezoeker heeft geselecteerd.
En hier staat maar één invoerveld, ik moet er namelijk 4 hebben, die onder elkaar op het plaatje moeten staan.

Sorry voor de problemen :(
Zo zo, jij begint ergens aan met weinig kennis van PHP ;-)
dan copy paste je toch dat ene invoerveld 4x... en dan pas je de andere 3 aan
voor het foto ophaal probleem weet ik het niet
@ Jason: Ja, ja, het is dan ook voor school :P Ze verwachten erg veel van ons :P

@ Burrug: Ja, ik kan die velden wel aanpassen, maar dan neem ik aan dat ik bij de velden de X en Y-waarde van de tekst moet neer zetten?
Imagestring dus meerdere keren copy pasten.

bool imagestring ( resource image, int font, int x, int y, string s, int col )

De 3e en 4e waarde geven dus aan waar de tekst moet komen. Echt ingewikkeld is het niet, binnen 5 minuten moet het je wel lukken...

Reageren