Hoi,

Ik heb PHPfileNavigator op mijn betaal webserver gezet omdat ik maar 1 persoonlijk ftp account heb en toch ook andere mensen toegang wil geven voor het beheren van meerdere websites.
Voor het maken van mappen via PHPfileNavigator krijg ik de melding dat ik geen write permission heb op die map. Klopt want die is 755.
Moet ik nu de hele map blijvend 777 geven, hoe (on)veilig is dit ? Kan dan iedereen die niet ingelogd is opeens alles in die map wijzigen en hoe dan ?
Of veranderd het php script zelf weer steeds de rechten ? Ik heb al verschillende artikels gelezen over chmod maar zaken zoals hierboven beschreven begrijp ik nog steeds niet helemaal.

Alvast bedankt,
Roger
chmod 777 is indd volledige toegang geven,
ik weet zelf vrij weinig van chmod.

probeer goeie tuts over chmodden te zoeken en te lezen dat is het enige wat ik je er over kan zeggen
In een map met 777 rechten mag iedereen alles wijzigen/deleten/rechten geven etc.
Bedankt voor de snelle reacties !
Dus met 777 heb ik niks aan de beveiliging en kan iedereen alles in de map beheren/wijzigen/verwijderen?
Echter als ik 755 blijf gebruiken werkt de filemanager niet wat volgens mij ook niet de bedoeling is.
Bij die 755 ben jij persoonlijk waarschijnlijk de owner. Je hebt de map waarschijnlijk met ftp aangemaakt. Maak een map met php aan, dan is de server de owner. Dan zijn de rechten ook 755 maar kan alleen de server er veranderingen in aanbrengen.

Edit: Het gaat toch niet over Windows hoop ik. Dat is een ander verhaal.
Je hebt gelijk. Als ik met ftp een 777 map maak dan kan ik wel met PHPfileNavigator een map in die 777 map maken die wel 755 is en waarin weer andere mappen kunnen worden gemaakt zonder die 777. Moet het dan op die manier ? Vraag ik me dan toch het volgende af: die eerste 777 map is dan toch door buitenstaanders verwijderbaar en daarmee de hele inhoud ervan ?

Reageren