Hoi Beste PHPer en PHPsters!

Ik zit met een lullig issue, waar ik niet uit kom. Hieronder staat een stukje PHP code, welke een aantal categoriƫn uit een MySQL database trekt. Het is echter zo dat hij alleen de categoriƫn zichtbaar maakt wanneer deze gevuld zijn met items. Wanneer er geen item in deze categorie staat, verbergt hij deze categorie.

Hebben jullie enig idee wat ik moet veranderen in de onderstaande code, of word dit misschien vanuit de SQL database geregeld?

<?
$sql = "SELECT DISTINCT category FROM forsale_content ORDER BY category ASC";
$result = mysql_query($sql);
while ($record = mysql_fetch_object($result)) {
$query = "SELECT COUNT(*) FROM forsale_content WHERE category='$record->category' AND status='online'";
$numentries = mysql_query($query) or die("Select Failed!");
$numentry = mysql_fetch_array($numentries);
?>

<li><a href="?q=cat-view&amp;category=<? echo"$record->category";?>"><? echo "$record->category";?></a> <font class="small">(<? echo $numentry[0]; ?>)</font><p></p></li>

edit: hm krijg de layout niet goed in dit bericht :(
Gegevens opvragen uit de tabel met de categorien.
Hoi Eris,

Daar komt het inderdaad op neer, maar waar zit de schakeling tussen wat WEL en wat NIET opvragen? Dat zit me nu dus dwars :(
Oke, ik ben d'r uit.. ik heb een workaround gevonden voor het script..

In ieder geval thanks!
Zou je je oplossing willen posten, handig voor mensen met hetzelfde probleem!
Wil ik graag doen, alleen is de workaround specifiek voor het script wat ik gebruik. Er zijn geen veranderingen aan de PHP code en MySQL database, maar een truukje in het script zelf.

Reageren