Hallo ik gebruik dit script
http://www.phphulp.nl/php/scripts/2/272/
en ik wil dit script aan passen. Ik ben bezig met het maken van een project management systeem. Ik log in met een gebruiker die gebruiker zit in een project groep. De gebruiker kan dan files uploaden en met zijn project groep delen. Alleen een gebruiker uit een andere project groep mag deze bestanden niet zien of bewerken. Kan iemand me in groote lijnen vertellen hoe ik dat ongeveer kan toepassen in dit script ?

gr Ronald
Ik zou gewoon hetzelfde script in verschillende mappen zetten. Dan heb je enkel het nadeel dat je script een aantal keer moet wijzigen voordat het overal zo is. Ik zou daarom instellingen die maar voor 1 van de dingen geld even in een aparte config.php zetten en dan de index.php(mag ook anders heten) de hele tijd gelijk houden
@ Gijs
Bedankt voor de snelle reactie.
Dan zou ik voor elke project groep een andere map aan moeten maken. Dat zou op lange termijn erg onoverzichtelijk worden.

hoeveel projecten zat je over te denken?

je hebt denk ik in elk geval apparte mappen nodig voor elk project voor de bestanden
Of bij het uploaden zet je ook een entry in de database: bestand_id, bestandsnaam, eigenaar (en misschien meer)

het bestand hernoem je dan naar de waarde van bestand_id (mysql_insert_id()) zodat je geen bestanden met dezelfde naam hebt. De oude, orginele naam sla je op in de database, zodat het bestand deze krijgt bij het downloaden. En bij het zoeken naar de bestanden van de gebruiker kijk je dan gewoon in de database.
Het is een project voor school dus het zal niet gebruikt worden maar , ik denk dat de docent de door jouw gesuggereerde manier zou afkeuren omdat het anders te onoverzichtelijk word. Of het moet niet op een andere manier kunnen.
@Jelmer

Dat is op zich wel een heel nette oplossing

777 posts ;-P
@Jelmer
Jouw oplossing lijkt me ideaal. Ik zal een poging wagen om het voor elkaar te krijgen :) mocht ik op problemen stuiten dan post ik wel weer :)

@Ronald

Kijk dat is nou hoe het werkt. En dan tot nu toe ook nog geen nieuw topic binnen 5 minuten. Uitstekend! Zo zouden we er meer moeten hebben!

Reageren