Ik hoor hier vanalles wat fout is maar toch werkt, dus ik zal ze hier is op een rijtje zetten:
# gebruiken voor commentaar i.p.v. // of /*...*/
dubbelquotes i.p.v. singelquotes
variabelen binnen de quotes
Misschien heeft iemand nog aanvullingen, maar ik vroeg me nou is af WAAROM dit fout is, ik hoor altijd wel van doe dit doe dat maar waarom, het werkt toch?
- Pearl standaarden
- Snelheid, omdat bij dubbele quote's PHP nog gaat kijken of er variabelen in staan, bij single quotes niet.
- Overzicht, zodat je zelf fouten sneller vind.
?
Onbekende gebruiker
31-03-2006 10:06
Dat iets werkt wil nog niet zeggen dat het goed is. Werken is een ding later onderhoud plegen een andere. Zorg dus voor code die leesbaar is dus a.a
Tuurlijk als iets werkt dan ben je blij want het werkt.
Programmeer je regelmatig dan mag je ervan uit gaan dat dit je regelmatig ook overkomt anders kan je er van uit gaan dat je niet meer programmeert want waarom doe je dit anders... wanneer niets werkt.
Nu om tot een bepaald niveau van programmeren te komen kun je om dit te bewerkstelligen lid worden van communities zoals PHPhulp en heb je bepaalde afspraken met "elkaar" (binnen de comunity) gemaakt zodat de leden van deze comunity weten wat met bepaalde codes wordt bedoelt.
Een van de onzichtbare codes zijn dat je bij wat je script neerzet wat dit doet of wat je verwacht wat dat gaat doen. Dit doe je met de zogenaamde // of /* */
afhankelijk wat je zelf prettig vindt.
Je kan gerust van me aannemen dat wanneer je veel en vaak script je niet meer weet wat er in de eerste scripten wat wat was...