Ik heb een inlog systeem met sessions, alles doet het goed, alleen ik wil nu een functie hebben waarbij hij je onthoud, dus met cookies, alleen het probleem is dan, hoe kan ik die cookies in een session gooien?

cookies en sessions zijn twee verschillende dingen.. ze kunnen samen gaan .. wat je moet doen is wanneer iemand inlogd, een session EN een cookie zetten.. in die cookie zet je dan bijvoorbeeld een user id en een md5 encrypted password.. wanneer de gebruiker de computer opnieuw opstart en weer de pagina bezoekt, lees je de cookie uit en matched de inhoud (het id nummer) en het md5 encrypted password met de gegevens die je in de database hebt staan.. komen deze overeen dan registreer je de sessions weer en is de user automatisch ingelogd :))

een cookie zet je zo:

<?
setcookie("naam", "inhoud", time() + 90 * 86400, "/", "joudomein.nl");
?>

Bij een 'cannot sent header, headers already sent in blaat.php on line 23' moet je er voor zorgen dat je je cookie helemaal bovenaan de pagina zet, voordat er ook maar iets is geprint.. dus geen html tags, en geen echo-tjes voornamelijk..
Ook geen spaties :)

En een cookje wordt pas door de browser gezien na een refresh dus:
<?
setcookie("naam", "inhoud", time() + 90 * 86400, "/", "joudomein.nl");
if($_COOKIE['naam'])
# Zet sessie
else
# Doe its anders
?>
Zal niet werken, je moet er dus van uit gaan dat het koekje er is ;)
jammer, nu moet ik gaan verzinnen hoe ik het nu ga aanpakken, want heb geen zin om heel de de mysql-tabel connecten cookies en sessions te maken

Reageren