beste mensen,
is het mogelijk om een formulier op te slaan in het database tergelijketijd te versturen naar je eigen mail ? en als het kan, kan iemand iemand me helpen.

groetjes, en thanks
Helpen. Oké.
Wat heb je zelf al?

Als je niets heb, dan zal stipt en heel precies op papier moeten zetten wat je wilt.
Thanks Sebastiaan.

dit is wat ik heb.

<form name="nieuwsbrief" action="" method="POST" name="email_toevoegen">
<input type="hidden" name="id" value="1415">
<input type="hidden" name="adres" value="Piet Krollaan 11">
<input type="hidden" name="postcode" value="2493AP">
<input type="hidden" name="woonplaats" value="s-Gravenhage">
<input type="hidden" name="telefoon" value="0704447147">
<input type="hidden" name="user" value="Martin Nutbeij">
<tr valign="top">
<td width="150" valign="top"> <B>Datum</B> </td>
<td> <input type="text" class="forminput" name="dag" style="width: 20px;" value="02"> / <input type="text" class="forminput" name="maand" maxlength="2" style="width: 20px;" value="04"> / <input type="text" class="forminput" name="jaar" maxlength="4" style="width: 35px;" value="2006"> </td>
</tr>
<tr valign="top">
<td width="150" valign="top"> Naam </td>
<td><input type="text" class="forminput" name="naam" size="53" value="Koning"></td>
</tr>
<tr valign="top">
<td width="150" valign="top"> Onderwerp </td>
<td><input type="text" class="forminput" name="titel" size="53" value=""></td>
</tr>
<tr valign="top">
<td width="150" valign="top"> Omschrijving </td>
<td><textarea name="omschrijving" class="forminput" rows=12 style="width: 331px;"></textarea></td>
</tr>
<tr valign="top">
<td> &nbsp; </td>
<td> &nbsp; </td>
</tr>
<tr valign="top">
<td width="150" valign="top"> &nbsp; </td>
<td align="right"><input name="" type="image" src="images/lees.png" ALT="Opslaan"></td>
</tr>
<tr>
<input type="hidden" name="MM_insert" value="email_toevoegen">
</form>

hij slaat het formulier nu op in het database. maar wil dat hij het opslaat en naar mijn mail stuurt.

hoop dat je het een beetje begrijpt thanks.
Nadat je de boel in de database hebt gezet, nog even de functie mail() in je script opnemen en de juiste gegevens hierin zetten. Zie verder de handleiding van PHP.
Overigens zou ik niet rekenen op hidden fields omdat mensen uit de bron-code jouw html formulier over kunnen nemen en dan een andere waarde in kunnen voeren in het hidden field.
Web Developer :-)

Reageren