Hallo, ik ben aan het expirimenteren met actionscript.
Wat ik wil is : een snapshot maken van een webcam stream. Een snapshot maken van een movieclip.
Deze 2 samenvoegen en in een nieuwe movieclip tonen.
Het eerste heb ik al, ik kan een snapshot maken van een webcam stream (deze staat dan in een bitmapData variabele)
Het tweede heb ik ook al (een snapshot van een MC, ook in een bitmapData variabele)
Nu komt het lastige het samenvoegen. Ik gebruik hiervoor de methode merge, alleen ik krijg het niet lekker voor elkaar.
Het probleem zit hem in het transparante gebeuren. De snapshot van de webcam is niet transparant, maar gewoon een totaal zichtbaar 'plaatje'. De snapshot van de movieclip heeft echter gaten welke transparant zijn.
Nu krijg ik het niet goed voor mekaar en vroeg ik me af of iemand anders hier ook al mee geexpirimenteerd heeft.
Waar nodig kan ik delen van mijn code posten, het gaat om deze regel, maar misschien moet ik ervoor nog iets doen :
snapshot.merge(foregroundLayer, snapshot.rectangle, new Point(0, 0), 255, 255, 255, 255);
waar snapshot de snapshot van de webcam is en foregroundLayer de snapshot van de MC.
ik weet dat de laatste 255 de alpha is, maar als ik deze op 0 zet wordt de achtergrond van mijn plaatje gewoon helemaal zwart.
Ook bij het aanmaken van de bitmapData variabele kan ik true en de kleur 0 meegeven om het plaatje transparant te maken, maar hier heb ik ook al van alles meegeprobeerd... zonder succes :S
alvast bedankt !
1.377 views