MacArena.be zou graag wat uitbreiden om zo het aantal leden wat op te schroeven waardoor er wat meer content op zal komen. We hebben al een volledig ontwikkelde site, maar we zouden graag iets extra aan toevoegen.
MacArena maakt gebruik van Wordpress en PHPBB. Alle artikels die geschreven worden opgeslagen in het Wordpress-database. Alle reacties worden geschreven in het PHPBB-database.
Nu zouden we graag een oplossing vinden waarbij ALLE gebruikers nieuwsartikels kunnen schrijven die ook op de voorpagina verschijnen, mits moderatie.
Onze PHP-kennis is beperkt tot het lichtjes modifieren van bestaande scripts. Voor deze taak is er wat meer kennis van PHP vereist. Wij zijn dan ook op zoek naar iemand dat dit voor ons wil doen.
De website is Apple-gerelateerd, mac-gebruikers zijn dan ook eerder gewilt. Je hoeft uiteraard geen mac-gebruiker te zijn. Maar omdat onze website nog jong is, is er dus ook geen budget om PHP-scripters te betalen. Ik hoop dat ier iemand bij is die deze taak op zich wilt nemen.
Zij die dit van plan zijn, mogen rekenen op een vaste plek in het administratie-team van MacArena.be, als daar interesse voor is.
Djafke, ik raad je aan om eens te zoeken binnen je eigen community. En wel om het volgende;
Als scripter doe je iets voor die communtiy, omdat je het daar naar je zin hebt of omdat je het doet voor het 'algemene goed'.
Ik ben best bereid ergens tijd in te stoppen, als PHPHulp mij vraagt om een handleiding te schrijven, of een groot script dan doe ik dat zonder problemen. Echter doe ik dat (persoonlijk) niet voor een community/website waar ikzelf geen 'binding' mee heb. Puur omdat ik het uiteindelijke resultaat niet echt terug zie.
Ik raad je dus aan om te zoeken binnen je eigen community. Er zijn namelijk maar weinig mensen die 'zomaar' enkele dagen/weken werk gaan steken in een systeem voor iets/iemand/een groep die hij/zij niet kent. En het enige wat je bied (eg, om in een lijstje te staan met 'leden') is ook niet iets waar veel mensen van uit hun stoel zullen springen ;).
Zeg niet dat ik een egoistische, materialistische zak ben want dat ben ik echt niet. Ik steek 10+ uren per week in het helpen van PHPHulp leden, vrijwilligers werk om geld op te halen voor kinderen met kanker etc.
Overigens (als moderatoren het lezen) stel ik voor om binnenkort maar eens te gaan nadenken over dit hele subonderdeel 'aanvragen'. Ik vind persoonlijk dat phphulp niet een vacaturebank moet worden maar gewoon een hulpcommunity.
Het probleem is dat de vaste leden die al aanwezig zijn, geen PHP-kennis hebben. We zien ook dat we met te weinig mensen zijn om te kunnen concurreren met andere. We willen aan de andere kant ook geen community zijn dat af en toe een beetje informatie schrijft.
We willen een aardig pakketje content kunnen geven aan bezoekers en dat kan volgens ons enkel als elke geinteresseerde iets kan plaatsen waar andere gebruikers iets aan hebben.
maw we zijn met te weinig, maar we willen wel leden aantrekken. Andere websites bieden veel meer content per dag dan wij dat kunnen. Haast niemand is geinteresseerd in een enkel artikel hier en daar. We willen ook niet samenwerken met andere websites (omdat die toch verwachten dat we dan met MacArena.be stoppen)
Een klein beetje sleutelen aan de bestaande scripts kan volgens ons al heel wat helpen. En voor die hulp moeten we ergens anders zoeken als bij onze eigen leden, omdat zij niet over voldoende kennis/tijd beschikken.
Ik hoop dat je een beetje begrijpt waar ik naar toe wil gaan
Oke, ik heb een goedkope oplossing gevonden. Het integratiescript dat ik gebruik staat toe om van iedereen redacteurs te maken. Nu zit ik nog maar met een probleem. Maar dat post ik hier later nog wel.
Dit topic mag gesloten worden, hoewel geinteresseerde nog steeds mogen mailen naar [email protected].