ik wil in een mysql-tabel dat de batum als volgd komt te staan: 'dag-maand-jaar | uur:minuut'. Hoe stel ik dit in?
Je kan het er beter in laten staan zoals het 'verkeerd' is en het eruit halen als nederlandse tijd i.v.m. het sorteren van data...
Laat eens zien waar je mee werkt in je database-tabel?
Date - Datetime - Time - Timestamp oid
Je doet gewoon DATETIME en dan met DATE_FORMAT('%d-%m-%Y | %H:%i',tijd) (in de query)

Een tijd/datum sla je altijd op als een datetime-achtig veld. Dan kan je er namelijk veel makkelijker berekeningen mee doen waarbij je mysql al het werk laat verrichten.
Ik doe gewoon deze code:
$datum = date('d-m-Y H:i');

Vervolgens INSERT $datum. In MySQL geen date, datetime oid, maar gewoon varchar.
@Corneel: Jouw methode is sterk af te raden. Ga maar eens sorteren, dan snap je direct waarom... Verder kun je er onmogelijk mee gaan rekenen, bepaalde dagen selecteren (bv. iedere maandag) etc. etc.

Kortom, vergeet deze methode z.s.m. en ga een DATETIME gebruiken.
Corneel den Hartogh schreef op 05.04.2006 18:00
Ik doe gewoon deze code:
$datum = date('d-m-Y H:i');

Vervolgens INSERT $datum. In MySQL geen date, datetime oid, maar gewoon varchar.

Bah, vies... bah, bleghh!

Deze nuttige bijdrage is mede mogelijk gemaakt door
Lol, ik zal het met in het vervolg met date time enzo proberen hoor. Ik ben nu zelf ook nog maar bezig aan mijn eerste script. (Nieuwssysteem + Login)
Bah, vies... bah, bleghh!
Wat bezorg je me weer een leuke minuut surfen, haha :-)

Reageren