Hoi allemaal,
waar ik naar op zoek ben is het volgende:

Een hele groep mensen ontvangt een uitnodiging voor een bepaalde dag. In deze uitnodiging (via mail) moet er een link komen, waar ze op kunnen klikken om zich aan te melden.

Op de website moet dan een lijstje komen met alle namen die een uitnodiging hebben gekregen. Rood is dat ze nog niet hebben gereageerd of niet komen, groen wanneer ze wel komen.

Hoe kan ik dit regelen??
veld in je database zetten met actief 1 nee 2 ja
een soort unieke code die je met de mail meestuurd, als mensen naar de pagina gaan die in je mailtje staat, krijg je zoiets

"UPDATE tabel SET actief='2' WHERE uniekecode='.$decode.'"

dan op je overzicht pagina afvangen met

while ($row = mysql_fetch_array($resultaat))
{

if ($row['actief'] == 1)
{
echo 'je groene opmaak voor de regel';
} else {
echo 'je rode opmaak voor de regel';
}

}
Eventueel zou je ook nog een 'eventid' o.i.d. mee kunnen geven. Dan hoef je niet iedere keer een tabel te legen, of een nieuwe aan te maken.
Oke...dat van die eventid is inderdaad wel een goed idee. Aan andere kant is het ongeveer 4 keer per jaar zo'n uitnodiging.

Waar ik even mee zit n.a.v. jullie reacties:
1) hoe vul ik die pagina "uitnodiging.php"..is dat de pagina waar vanaf ik de uitnodiging stuur?

2) Hoe krijg ik de koppeling tussen een uniek id, en een klant?

Dus als ik een mail stuur naar Piet, Klaas en Jan. Hoe kan ik dat dan doen, zodat ze een unieke code hebben, maar ik wel weet als ze klikken dat het Piet, Klaas of Jan is...

Misschien denk ik wel veel te moeilijk!
Ik zou een e-mail sturen via php naar alle mensen uit je database. In die e-mail een link naar uitnodiging.php en hun specifieke e-mail adres. Klikken ze op de link gaan ze naar uitnodiging.php wordt er een ja in de user list gezet bij het juiste e-mail adres.

Dan zou je er nog een beveiliging ala unieke code in kunnen zetten zodat niet iemand e-mail in link verandert naar die van iemand in de database. Al zal dat denk ik niet nodig zijn.
iemand die misschien een voorbeeld voor mij wil maken? db & pagina('s)?

Reageren