Het is maar goed dat weinig mensen XOOPS kennen, want veel CMS programmeer werk wordt dan overbodig. Heel handig is dat je makkelijk on the fly wisselt van themes.
Zie bijvoorbeeld http://www.discusvrienden.nl
Links onder in het menu kan je van themes wisselen, OOK als je niet bent ingelogd.
Het is wel een school voorbeeld voor O(e)OP's

Groet Cees
Leuk gemaakt en zeker interessant om nader te bestuderen :) Bedankt voor het delen :)
Is het zelfde als diverse andere vergelijkbare cms systemen.

zoals Joomla, phpnuke, oscommerce, enz...
Klopt dat het een CMS is zoals Typo3, Joomla en phpnuke. (Daarvan is typo3 m.i. de beste)
Maar als techneut kijk je anders tegen systemen aan denk ik en dit is een van de beste OOP implementaties die ik tot op heden heb gezien. Als iemand een betere OOP websysteem kent hoor ik dat graag.
Wel wil ik opmerken dat ik oscommerce anders beoordeel, dat is een shop systeem als zijn afgeleide Zencard bijvoorbeeld.

Groet Cees
Ik vind je sirium_green sytle erg mooi, die anderen zijn niet mijn smaak, voor de rest mooi in elkaar gezet.
Om even te reageren om de themes, ze kloppen alle 4 niet helemaal. Alleen kijkend naar de 1e pagina in FireFox: Sirium_green is de enige die het plaatje van de vissen correct weergeefd. Maar in sirium_green steekt het menu buiten de lijnen (naar links toe). Verder leuk ding.
Ere wie eer toekomt, de sirium_green is niet een eigen template. Zoals onderin naast het Copyright statement te lezen is !

Groet
Weinig nieuws onder de zon.

Sterk punt is wel dat niet opnieuw het wiel wordt uitgevonden door gebruik te maken van Smarty.

Omdat veel van deze systemen onder de GNU valllen en niet geshikt zijn voor de eindgebruiker heb ik mijn eigen (commerciele) CMS ontwikkeld. Volledig OO, vrijheid van template engines en dbms's En scheiding van de lagen.

P.S. Het niet geschikt zijn voor eindgebruikers ligt veelal meer aan de interface dan aan de applicatie

Reageren