Hoi,

Nu heb ik zelf een site gemaakt op een pc met windows xp (wamp). Echter mijn webhost heeft bij server staan: Linux (LAMP installatie lijkt mij)
Moet ik nu ook dingen veranderen in mijn scripts omdat het een andere server is???

Groetjes,
FE

P.S: ben php newbie (maar dat is wel duidelijk denk ik :P)
Als jij een net script geschreven hebt niet. PHP is redelijk onafhankelijk van het platform waar hij op draaid.

Dingen waar je wel rekening mee moet houden is het lezen en vooral schrijven van bestanden, linux is wat dat betreft net iets veiliger. Maar al die problemen zijn makkelijk op te lossen dus probeer het gewoon!
Ik heb nog weleens beginnend ontwerpers/stagiaiars die dan zeggen op mijn PC doet tie het wel en op de site niet.

Veel voorkomend probleem is dan Hoofdletter gebruik van (HTML) pagina's. Accepteert windows wel *NIX (meestal) niet

Maar zo als Arjan al zei. bij een net script mag dit niet spelen
Oké,

ik zal er vanmiddag ff mee bezig...
als het niet lukt horen jullie nog van me.
in ieder geval eerst bedankt!

groetjes,
FE
Ik heb wel regelmatig problemen gehad met LAMP naar IIS, MySQL, PHP op Windows (Server 2003).

Maar dat had dan te maken met mod_rewrite (werkt overigens perfect op IIS met wat aanpassingen) of met de configuratie van PHP (weet ik veel dat je in je PHP.ini ineens een mailserver op moet gaan geven enzo... Daar heb je toch sendmail voor? ;))

Maar in andere situaties heb ik nooit problemen gehad met een verhuizing.

Elwin
Ik heb voor Typo3 (een CMS) een extensie gemaakt.
Deze extensie controleert of er nog domeinnamen vrij zijn.

Er word dan gebruik gemaakt van whois.
Ik heb daar in me script wel degelijk rekening gehouden met het server OS.

Ik heb ook de variabele $linux gebruikt.
danwel: $linux = TRUE; of $linux = FALSE;

Je moet gewoon duidelijk met jezelf afspreken hoe je de benamingen doet. grote letters / kleine letters.
Om dat soort problemen te voorkomen maak ik eigenlijk in 99,9999 % van de gevallen gebruik van de kleine letters.

En je moet zoals iemand hierboven al zei rekening houden met het feit dat Linux wat veiliger is en wat moeilijker doet qua rechten.

Reageren