Hallo jongens!

Ik zit me nu al een tijd af te vragen, hoe sites als veilingkijker.nl of marktzoeker.nl werken. Op de een of andere manier 'rippen' ze info van marktplaats en speurders? Maar kost 't niet veel tijd en moeite om de data te filteren mbv ereg ofzo en in een eigen formulier te stoppen??

groetjes,
Hennie
Marktplaats biedt RSS-feeds aan, dus als zo'n site iedere 5 minuten de nieuwe artikelen uit de RSS-feed inleest, heb je denk ik een vrij actuele database.
Dat is waar, maar niet alle veilingsites bieden RSS feeds aan, dus op de een of andere manier haalt veilingkijker.nl de info op een andere manier eruit.
Op zich redelijk simpel via socket, HTTPClient

Er zwerft hier ergens een scripje (van Jelmer?) dat heet zoiets als zelf invullend formulier. Kijk daar eens in als je een voorbeeld van de werking wil hebben
MarkDerk, is het een feed script?? die je toevallig ook kunt gebruiken om xml feed op te halen??

Hennie, mocht jij het scriot gevonden hebben hoor ik dat graag van ;) ga zelef natuurlijk ook op zoek
Is geen feed script maar een doodgewoon script dat met http request werkt.

De maker heeft het volgens mij ook alleen zomaar bedoeld om de werking hiervan te laten zien

Reageren